MEDI AMBIENT 2022

La Fundació Iluro, amb la col·laboració d’altres entitats, canalitza ajuts a projectes mediambientals a la comarca del Maresme compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la naturalesa.

CaixaBank i Fundació Iluro convoquen ajuts per un import de 30.000 euros per projectes mediambientals a la comarca del Maresme.

• Ambdues entitats llancen la ‘Convocatòria de Medi Ambient 2022’ per donar suport a iniciatives i projectes encaminats a la millora del patrimoni natural, a través de la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental, l’economia circular i el desenvolupament rural.
  • La convocatòria s’ha posat en marxa a la comarca del Maresme gràcies a la col·laboració entre el banc i la Fundació Iluro.
  • El termini de presentació de les sol·licituds estarà obert fins al proper 29 de setembre i podrà realitzar-se de forma online a les webs de CaixaBank y Fundació Iluro.

CaixaBank i Fundació Iluro han llançat aquest dimecres la ‘Convocatòria de Medi Ambient 2022’ amb l’objectiu de donar suport amb 30.000 euros a projectes d’entitats que treballen a la comarca del Maresme per millorar el patrimoni natural, a través de la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental i la lluita contra la despoblació.

La convocatòria està oberta fins al proper 29 de setembre i s’hi poden presentar entitats, sense ànim de lucre i amb una antiguitat mínima d’un any, l’activitat del qual estigui relacionada amb la protecció de la naturalesa i el medi ambient o el desenvolupament rural i la seu del qual estigui a la comarca del Maresme.

Les sol·licituds podran realitzar-se de forma online a la web de CaixaBank, així com a la web de Fundació Iluro i està previst que les entitats seleccionades, els projectes de les quals seran recolzats amb una dotació econòmica d’entre 5.000 i 20.000 euros, es coneguin el proper mes de desembre. L’import dels ajuts no podrà superar el 80% del cost total del projecte.

“Animem les entitats i les associacions locals a presentar els seus projectes a la ‘Convocatòria de Medi Ambient’, que reforça el compromís que a CaixaBank tenim en la lluita contra l’emergència climàtica i en la millora del medi ambient a la comarca del Maresme”, ha subratllat la directora territorial de CaixaBank a Barcelona, Maria Alsina. “Junts volem construir una societat més sostenible”, ha subratllat Alsina.

Els projectes presentats hauran d’emmarcar-se en alguna de les tipologies següents:

• Biodiversitat: projectes que fomentin la conservació, restabliment i ús sostenible dels ecosistemes (terrestres, marins i d’aigua dolça), així com la posada en valor dels serveis que proporcionen. En particular, projectes que fomentin la conservació dels boscos, els aiguamolls, les muntanyes, els sòls, o la fauna amenaçada o en perill.
  • Economia circular. Projectes que ajudin a reduir i reciclar residus, amb una menció especial als plàstics.
  • Innovació ambiental. Projectes que proposin innovació tecnològica (procediments, tècniques, sistemes o productes nous o modificats que resulten útils per reduir o evitar el dany ambiental).
  • Repte demogràfic vinculat a l’impacte ambiental. Projectes que impliquin lluita contra la despoblació, el desenvolupament rural i que alhora tinguin un component de protecció ambiental o d’impacte ambiental positiu.

El compromís social de CaixaBank també és un compromís amb el medi ambient i amb la transició a una economia baixa en carboni. L’entitat gestiona la seva activitat diària en el marc d’aquest compromís, respectant l’entorn i les persones, i destina una part del pressupost a desenvolupar estratègies climàtiques a llarg termini.