ACTES DE L'AGENDA A L'ATENEU

La riera 92 / Carrer de Bonaire 3
De l'11 de Febrer a l'31 de Juliol
Organitza: “la Caixa” i Fundació Iluro
Una exposició que analitza el procés d’invenció dels nombres, les seves diferents tipologies i la seva importància en la nostra vida diària. Els naturals compten, els enters situen, els racionals mesuren, els reals calculen, els complexos resolen…
VÍCTOR FONT PRESENTA SÍ AL FUTUR AMB ANTONI BASSAS A MATARÓ
Dilluns, 2 de Març a les 19.00 h.
Organitza: Associació Sí al futur
Sí al futur, el projecte liderat per Víctor Font que té l’objectiu d’oferir una proposta nova a les sòcies i socis del FC Barcelona quan es convoquin les properes eleccions a la presidència del Club, es presenta a Mataró.
NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA
Dimarts, 3 de Març a les 19.00 h.
Organitza: APaMMs i Fundació Iluro
L’estadística s’ocupa de l’obtenció, organització i anàlisi de la informació numèrica. El seu paper cada vegada és més important en el món digital en què vivim.
LA MÚSICA DELS NOMBR3S
Dijous, 5 de Març a les 09.30 h.
Organitza: Foment Mataroní i Fundació Iluro
Espectacle musical per a centres educatius que posa en relació les matemàtiques i la música. Un quartet de corda de solistes de l'OSV, amb el suport d'un narrador, el popular actor mataroní Roger Pera, ens farà un passeig musical per l'obra de grans compositors.
LA MÚSICA DELS NOMBR3S
Divendres, 6 de Març a les 09.30 h.
LA MÚSICA DELS NOMBR3S
Dissabte, 7 de Març a les 19.30 h.
Organitza: Foment Mataroní i Fundació Iluro
Espectacle musical que posa en relació les matemàtiques i la música. Un quartet de corda de solistes de l'OSV, amb el suport d'un narrador, el popular actor mataroní Roger Pera, ens farà un passeig musical per l'obra de grans compositors.
NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA
Dimarts, 10 de Març a les 19.00 h.
Organitza: APaMMs i Fundació Iluro
A qui no li agrada la màgia? Qui no s'ha preguntat alguna vegada....i això com es fa? De fet, aquesta és la mateixa pregunta que es fan els matemàtics davant d'un problema..
NATURDANS
Del 12 de Març al 12 d'Abril
Organitza: Agrupació Científico Excursionista de Mataró
L’exposició NaturDans aplega un seguit de fotografies on l’autor, en Pep Aguadé proposa una connexió entre la dansa i la natura: «Dansa amb natura i natura amb dansa».
NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA
Dimarts, 17 de Març a les 19.00 h.
Organitza: APaMMs i Fundació Iluro
Aquest nombre ha interessat a molts homes i dones des de l’època dels pitagòrics fins als nostres dies. Se li ha anomenat de diferents maneres, cànon de la bellesa, nombre d’or, etc. Però quin és realment aquest nombre? Què ha significat realment?
NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA
Dimarts, 24 de Març a les 19.00 h.
Organitza: APaMMs i Fundació Iluro
Les fractals neixen de l'intent de trobar una geometria més apropiada per descriure els objectes de la natura.