DEFENSEM L’1 D’OCTUBRE. GUANYEM LA INDEPENDÈNCIA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Fa cinc anys la societat mataronina, com tot el país, va viure una jornada històrica. La gent va expressar la seva voluntat votant en un referèndum que l’Estat volia impedir i que va ser el tret de sortida cap a la independència.

MARTA PUIG – PIANO

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Marta Puig: “La bellesa del dolor m’acompanya en l’art”. “Amb la seva vehemència dramàtica, Schumann i Chopin parlen d’un dolor que també em sento meu”.

CICLE LA MODESTA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

La voluntat del cicle La Modesta és apropar la clàssica de cambra a tots els públics, recuperant repertoris de compositores històriques i contemporànies, però també música poc programada en els grans circuits de la clàssica.

EL CERCLE ROMÀNTIC – 125 ANYS SENSE BRAHMS

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Amb motiu del 125 aniversari de la mort de Johannes Brahms neix el projecte Cercle Romàntic, que es centra en un dels aspectes que més va influir la seva obra:  el vincle amb la família Schumann.

FEM DE L’HABITATGE UN DRET, NO UN LUXE

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Què passa amb el Projecte de Llei de l’habitatge estatal? Quina importància té? Qui té competències en matèria d’habitatge? Què s’està fent i què es podria fer? És possible desenvolupar polítiques d’habitatge des dels ajuntaments? Quines dificultats i oportunitats hi ha?

EL RETORN DE LA MISSA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Clàudia Dubé Oranías, directora d’orquestra i cor de Mataró, formada a Barcelona, Huelva, Roma, Madrid, Asunción i Viena, amb el
director internacional Gerardo Estrada Martínez com a mentor.

APRENDIZAJES DE VIDA, JUAN CARLOS UNZUÉ

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

La xerrada tracta sobre malaltia i motivació, reptes i experiències de vida. A través d'ella, Unzué està recorrent Espanya, donant visibilitat a l'ELA i tractant de sensibilitzar a la societat de la realitat i necessitats que tenen les persones afectades per l'esclerosi lateral amiotròfica.

DESCOBRIM MATARÓ ALS ANYS QUARANTA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Sessió/taller obert sobre identificació de fotografies amb l’objectiu que els participants puguin ajudar i col·laborar en la identificació de persones, indrets, o altres detalls de les instantànies de l’exposició a través dels seus records, coneixements i vivències.

LA VIDA QUOTIDIANA A MATARÓ ALS ANYS QUARANTA

Ateneu LA RIERA 92 / CARRER DE BONAIRE 3, Mataró, Barcelona

Xerrada-col·loqui conduït per l’historiador Joan Giménez Blasco, guanyador de la 63a convocatòria del Premi Iluro amb el treball que porta per títol El primer franquisme a Mataró 1939-1950.