• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CERTAMEN DE LES ARTS 2023. CERVELLS

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat

del 21 d’abril al 18 de maig de 2023

Inauguració: divendres, 21 d’abril a les 19h

Organitza: Escola Pia Santa Anna de Mataró

El Certamen de les Arts és una exposició anual de l’Escola Pia Santa Anna de Mataró. Tradicionalment s’hi exhibeixen les creacions literàries, plàstiques i visuals dels alumnes de secundària i batxillerat que han estat reconegudes durant la celebració del dia de Sant Jordi. Enguany Cervells és el nom de l’exposició i també n’és l’eix vertebrador.

El cervell humà és un dels òrgans més complexos que l’ésser humà coneix, i genera incògnites en àmbits tant científics com filosòfics. Per això, els alumnes han reflexionat a partir de preguntes com “Per què hi ha cervells?”, “D’on sorgeix la consciència?” o “Què passa quan la ment es desordena?”, i han explorat la creativitat i la possibilitat de crear màquines intel·ligents. Tot això ha estat reflectit a través de diferents llenguatges artístics, com la poesia, la prosa, el dibuix, la pintura, l’escultura, la fotografia o el videoart.

La mostra tindrà lloc a l’Ateneu de la Fundació Iluro, i aquest any s’ha volgut anar més enllà d’un espai purament contemplatiu per convertir-se en un espai participatiu. Així doncs, s’han creat espais dinàmics oberts a la intervenció, la reflexió i el diàleg per involucrar-hi el públic i fomentar la interacció amb les obres exposades.