ACCIÓ SOCIAL 2017

La Fundació Iluro, amb la col·laboració d’altres entitats, canalitza ajuts a projectes socials destinats a la millora de la qualitat de vida de persones en risc d’exclusió social.

Imatge de l’acte

bankia-en-accion

Bankia i la Fundació Iluro lliuren 30.000 euros a vuit projectes d’acció social de la comarca del Maresme

• Aquesta primera edició té com a objectiu principal recolzar projectes socials que fomentin el desenvolupament local i millorin la qualitat de vida de persones amb discapacitat, gent gran o d’altres col·lectius en risc d’exclusió social.

Mataró (Barcelona), 06/07/2017. Bankia i la Fundació Iluro han lliurat aquest dijous els ajuts de la primera convocatòria conjunta ‘Acció Social 2017’, a través de la qual es concedeixen un total de 30.000 euros a vuit entitats sense ànim de lucre de la comarca del Maresme que desenvolupen projectes socials de gran impacte a Mataró.

Bankia i la Fundació Iluro han convocat per primera vegada ajuts socials amb l’objectiu de recolzar a sectors de la població vulnerables o en risc d’exclusió social, d’impulsar activitats de formació desenvolupades a través d’entitats socials, així com de fomentar la cohesió i participació ciutadana involucrant-se activament en el treball que desenvolupen.

En l’acte de lliurament, celebrat a l’Ateneu de la Fundació Iluro a Mataró, han participat l’alcalde de la localitat, David Bote; el president de Fundació Iluro, Pere Carles, els patrons Albert Roy i Isabel Llaquet, i la directora de la Fundació, Marta Ibarz; i per part de Bankia, el director corporatiu de la Territorial a Catalunya i Balears, Jaume Casas; el director de Responsabilitat Social Corporativa, David Menéndez; el director de zona de Mataró i Maresme Sud, Alfredo Lopera; així com representants de les entitats beneficiades en aquesta primera edició i representació del teixit empresarial de Mataró i de la comarca del Maresme.

Aquesta convocatòria neix d’un acord de col·laboració entre Bankia i Fundació Iluro i té com a objectiu principal recolzar projectes socials de la comarca del Maresme per al desenvolupament local i, també, la millora de la qualitat de vida de persones amb discapacitat, gent gran, i d’altres col·lectius en risc d’exclusió social.

Entre els projectes seleccionats s’ha tingut en compte els que beneficien a persones amb dificultat d’ocupació, acolliment i atenció a la dependència, iniciatives de rehabilitació i reinserció social davant la pobresa i desigualtat, a més de projectes destinats a l’orientació, formació ocupacional i suport a famílies amb necessitats bàsiques d’alimentació, higiene, educació i salut.

“Aquesta primera convocatòria social, en col·laboració amb la Fundació Iluro, demostra el compromís de Bankia per col·laborar, a través de les associacions socials, amb els que més ens necessiten en una comarca tan important per a nosaltres com és el Maresme”, ha assegurat el director corporatiu de la Territorial de Bankia a Catalunya i Balears, Jaume Casas.

El president de la Fundació Iluro, Pere Carles, per la seva banda, ha subratllat que “gràcies a Bankia, la Fundació Iluro dobla la seva capacitat econòmica d’ajuts a entitats socials”. També ha ressaltat “la importància de que les entitats treballin en el que realment saben fer i que tots unim esforços per treballar en xarxa”.

Per a la selecció dels projectes i la seva avaluació s’ha valorat la seva utilitat social, la innovació i l’oportunitat; la identificació i quantificació dels beneficiaris, així com la promoció de la integració i normalització social d’aquests; i l’especialització i experiència de les entitats, la seva eficiència econòmica i els seus mètodes de transparència i bon govern.

Un comitè d’avaluació amb experiència en temes socials ha seleccionat els projectes de les següents entitats socials: