La Fundació Iluro ha atorgat 40.000 euros en ajuts socials propis en un acte a la Casa Coll i Regàs

20 de febrer de 2020

La Fundació Iluro ha recolzat un total d’11 projectes socials de Mataró i el Maresme, per donar impuls a accions socials per a persones en risc d’exclusió social

La Casa Coll i Regàs ha acollit, el dijous 20 de febrer, l’acte dels Ajuts a Projectes d’Interès Social per l’any 2020 que atorga la Fundació Iluro per aquest any 2020 amb la presència de representants de les entitats seleccionades i membres del Patronat de la Fundació Iluro.

El Patronat ha seleccionat 11 projectes dels quals han valorat la qualitat de la intervenció, la utilitat social i el treball en xarxa. També s’han tingut en compte aspectes com l’experiència en el sector i l’impacte generat al territori. L’import total dels ajuts per a aquest any és de 40.000 euros.

La qualitat i innovació de molts dels projectes presentats han permès a la Fundació Iluro identificar un mapa força interessant de projectes i intervencions socials a la ciutat i a la comarca, més enllà dels projectes ja coneguts i que reben ajuts de forma recurrent.

Aquesta diversitat i riquesa obre la porta a diversificar els ajuts els pròxims anys, i apostar per projectes més petits i diversos, o aquells amb més capacitat  d’establir aliances amb altres projectes i entitats.

La Fundació Iluro aposta per la millora social al municipi amb aquesta convocatòria d’ajuts a projectes socials, que pretén visibilitzar i dotar de recursos a les millors iniciatives que es duen a terme a la nostra ciutat i que busquen la millora de la qualitat de vida de col·lectius amb especials dificultats.

Els col·lectius a prioritzar en el marc d’aquests ajuts són infància i família, gent gran i les persones amb discapacitat, amb trastorn mental i/o toxicomanies.

Al presentar unes bases, una convocatòria i un formulari específic ha obligat a entitats i projectes a reflexionar i a augmentar la qualitat de les seves propostes. S’ha produït un efecte pedagògic que indirectament també beneficia les entitats.

Aquest procés de sistematització situa a la Fundació Iluro com una entitat de rigor i transparència i ajuda a ordenar les demandes de col·laboració que arriben a l’entitat. També la situa en el sector com a entitat que s’implica amb les entitats amb les quals col·labora.

Les entitats que rebran l’ajut de la Fundació Iluro són:

• AAVV Rocafonda – Ciutat Jardí
  • Càritas Interparroquial
  • Centre de Formació i Prevenció
  • Centre la Volta
  • Espai Joäo Martí
  • Fundació Carta de la Pau dirigida a l’ONU
  • Fundació el Maresme
  • Fundació Fedamar
  • Fundació Friends
  • Fundació Sant Joaquim
  • TARPUNA Cooperativa

La Fundació Iluro segueix anualment atorgant ajuts econòmics i ho complementa amb altres accions socials com la cessió d’espais propis, els clubs de lectura adreçats a col·lectius en risc i liderats per voluntaris culturals, i la contractació responsable per als serveis de neteja dels seus espais, fomentant la inclusió laboral de persones amb discapacitat.

Prensa:

Espai Jöao Martí (28/02/2020)
Mataró Audiovisual (25/02/2020)
Càritas Interparroquial Mataró (25/02/2020)
Centre de Formació i Prevenció (21/02/2020)
El Punt Avui (21/02/2020)
Fundació el Maresme (20/02/2020)
El Tot Mataró (20/02/2020)
La Clau (20/02/2020)
Fundació Carta de la Pau dirigida a l’ONU (05/02/2020)