1959-2018. 60 EDICIONS DEL PREMI ILURO

LA RIERA 92

Del 8 al 29 de novembre de 2019

Organitza: Fundació Iluro

Per commemorar les seixanta edicions del Premi Iluro (1959-2018), la Fundació Iluro ha preparat una exposició que es podrà visitar del 8 al 29 de novembre a l’Ateneu. Aquesta mostra també servirà com a marc de l’acte de proclamació del veredicte del Premi Iluro 2019, que es realitzarà el dilluns 18 de novembre a les 19:30, també a l’Ateneu.

L’exposició “1959-2018. 60 edicions del Premi Iluro” dona el protagonisme a les monografies publicades, als estudis premiats, però també als seus autors. La mostra s’hi podrà veure tota una sèrie de material documental i gràfic, que il·lustra aspectes rellevants de les diferents edicions, així com també un treball col·laboratiu amb els diferents premiats, els quals aportaran fets destacats de l’any que van ser guardonats.

El Premi Iluro, i més després de seixanta edicions, ha esdevingut un referent en la historiografia local, però també d’àmbit nacional. Les monografies i treballs premiats són una eina de referència, de consulta i una font inesgotable de contingut: del poblament romà i la fundació d’Iluro a la història més propera de segle XX, de la Segona República i anys trenta i la guerra civil a la revolució del vapor i les fàbriques mataronines, de l’economia de Calella a la societat de Vilassar en el segle XVIII, … és a dir, més de vuitanta publicacions i estudis dedicats a la història, la cultura i l’art de Mataró i Maresme.