Logo Voluntariat

Impulsem noves facetes socials i participem en la societat a través de diversos programes de Voluntariat a la Biblioteca Popular, des de l’any 2015: Lecxit i Agilitza la teva ment; els Clubs de lectura: Viatgers intrèpids i el Club de lectura de novel·la negra; o els Debats culturals: Companys de viatge, dimecresalescinc i dimecresalesonze.

Si ets major d’edat, tens temps per compartir i il·lusió per ajudar als demés i fer créixer la Fundació…

CONTACTA’NS A
voluntariat@fundacioiluro.cat

Ho pots fer possible!

Coincidint amb el final de curs lectiu, cada any des del 2016 la Fundació agraeix als voluntaris el seu temps i dedicació fent un acte de cloenda junt amb els beneficiaris. Un acte on tots els participants expliquen les vivències de tot un any i es posen en comú tots els projectes, mostrant la satisfacció que té la fundació amb aquest tipus de voluntariat cultural.

LECXIT

Voluntariat

Programa que té per objectiu la millora de la comprensió lectora dels infants i el seu gust per la lectura. Consolidat i d’èxit constatat, aquest programa fou iniciat per la Fundació Jaume Bofill.

Es realitza una sessió d’una hora setmanal on l’infant i el voluntari que integren la parella es retroben per compartir i gaudir del moment lector, mentre enforteixen el seu vincle.

El projecte s’ofereix actualment als alumnes de 4t de primària de l’Escola Balmes i l’Escola Anxaneta.

VIATGERS INTRÈPIDS

Voluntariat

És un voluntariat que adopta el format d’un club de lectura, amb la característica que els llibres són de l’Associació Lectura Fàcil. Es tracta d’adaptacions en un format més senzill d’obres literàries o llibres escrits directament en aquest estil. Per aquest motiu, amb l’objectiu d’impulsar la lectura a persones amb discapacitat intel·lectual, es va oferir a la Fundació el Maresme, que es dedica a aquest col·lectiu.

Les sessions setmanals tenen una durada d’una hora i mitja, en què tot el grup realitza l’activitat conjuntament.

Com a reconeixement per aquesta iniciativa, el 2017 vam rebre el 1r Accèssit en els Premis Bones Pràctiques Lectura Fàcil 2017. El jurat va valorar la continuïtat del projecte, que aquest és integrador, innovador i va més enllà d’un club de lectura, per les seves relacions humanes que promou.

COMPANYS DE VIATGE

Voluntariat

Es tracta d’un voluntariat per a pacients amb malaltia oncològica i el seu entorn, que s’ofereix a pacients del Consorci Sanitari del Maresme (Hospital de Mataró). L’objectiu és meditar, dialogar i aprendre a partir d’un llibre, convertint la lectura individual en un enriquidor procés col·lectiu d’interacció.

L’activitat s’ofereix sempre en un ambient positiu, per aconseguir que s’allunyin, durant una estona, de les seves preocupacions.

AGILITZA LA TEVA MENT

Voluntariat

Activitat dirigida a la gent gran, en un projecte que entrena la plasticitat cerebral d’aquest col·lectiu. L’objectiu és ajudar que el cervell de cada participant guanyi flexibilitat i sigui més eficient. Durant la sessió es duen a terme activitats cognitives a través de jocs d’estratègia, de memòria i d’habilitats, entre d’altres, en un ambient sempre distès i divertit. El grup es reuneix setmanalment durant una hora i mitja.

CLUB DE LECTURA DE NOVEL·LA NEGRA

Club Novela Negra

Grup dedicat a la lectura i comentari d’obres literàries de gènere, ja es tracti de novel·la negra, policíaca o d’intriga. Es reuneix mensualment al matí, coincidint amb l’últim dimecres de cada mes, durant una hora i mitja.

DIMECRESALESCINC. Trobades amb l’art.

Voluntariat

Dirigida a persones que han patit una lesió cerebral. S’enfoca en trobades al voltant de l’art. L’objectiu de les sessions és meditar i aprendre entorn de l’art ja que provoca emocions, les quals condicionen la nostra conducta, la nostra salut i el nostre pensament.