Des de l’any 2015 hem engegat set programes de Voluntariat a la Biblioteca Popular per impulsar noves facetes socials i així ser més partícips en la societat.

LECXIT

Lecxit

És un programa que va iniciar la Fundació Jaume Bofill de llarg trajecte i experimentat èxit, que té per objectiu millorar la comprensió lectora dels infants i el seu gust per la lectura. El projecte s’ofereix actualment als alumnes de 4rt de primària de l’Escola Balmes, el Sagrat Cor de Jesús i l’Escola Anxaneta. Es realitza una sessió d’una hora setmanal on el nen i el voluntari que integren la parella es retroben per compartir i gaudir del moment lector alhora que enforteixen el seu vincle.

VIATGERS INTRÈPIDS

ViatgersIntrepids

És un voluntariat que adopta el format d’un club de lectura, amb la característica de que els llibres són de l’Associació Lectura Fàcil, tractant-se així d’adaptacions en un format més senzill d’obres literàries o llibres escrits directament en aquest estil. Per aquest motiu es va pensar que podria ser interessant oferir-lo a la Fundació el Maresme, ja que resultaria ideal per impulsar i apropar la lectura a persones amb discapacitat intel·lectual.

D’aquesta manera es duu a terme una sessió d’una hora i mitja setmanal en què tot el grup realitza l’activitat conjuntament. Ens fa especial il·lusió mencionar que el 12 de desembre de 2017, a l’acte celebrat al Museu Marítim de Barcelona, vam rebre el 1r Accèssit en els Premis Bones Pràctiques Lectura Fàcil 2017. El jurat va valorar la continuïtat del projecte, que aquest és integrador i innovador i que va més enllà d’un club de lectura per les seves relacions humanes.

COMPANYS DE VIATGE

CompanysdeViatge

Es tracta d’un voluntariat per a pacients amb malaltia oncològica i el seu entorn, que s’ofereix a pacients del Consorci Sanitari del Maresme (Hospital de Mataró). L’objectiu és meditar, dialogar i aprendre a partir d’un llibre, convertint el procés individual de lectura en un enriquidor procés col·lectiu d’interacció, sempre en un ambient positiu, per aconseguir que s’allunyin, durant una estona, de les seves preocupacions.

AGILITZA LA TEVA MENT

És una activitat que va dirigida a la gent gran, així doncs, es tracta d’un projecte que entrena la plasticitat cerebral amb l’objectiu de que el cervell guanyi flexibilitat i sigui més eficient. El grup es reuneix setmanalment durant una hora i mitja en la que es duen a terme activitats cognitives a través de jocs d’estratègies, de memòria i d’habilitats, entre d’altres, en un ambient sempre distès i divertit.

CLUB DE LECTURA DE NOVEL·LA NEGRA

ClubNovelaNegra

Grup dedicat a la lectura i comentari d’obres literàries de gènere, ja es tracti de novel·la negra, policíaca o d’intriga. El grup es reuneix mensualment al matí, coincidint amb l’últim dimecres de cada mes, durant una hora i mitja.

DIMECRESALESCINC. Trobades amb l’art.

DimecresalesCinc

És el projecte més recent i s’enfoca en trobades entorn de l’art per a persones que han patit una lesió cerebral. D’aquesta manera, l’objectiu d’aquest és meditar i aprendre entorn de l’art ja que aquest provoca emocions i són elles les que condicionen la nostra conducta, la nostra salut i el nostre pensament.