Com a edifici emblemàtic de Mataró, fruit del classicisme i la contemporaneïtat, l’Ateneu és un marc polivalent que acull de mostres i presentacions, en un marc històric que conjuga tradició i modernitat. Obria les seves portes l’any 1998, quan van finalitzar les obres de construcció i rehabilitació, que recuperaven, arquitectònicament, els elements més emblemàtics de l’antiga construcció de començament de segle.

La Riera, 92
T. 937553155

de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30 i de 18.30 a 20.30h
dilluns tancat (laborables i festius)

Llegeix el Protocol de seguretat i higiene

La Fundació aposta per la cultura com a integració social; per això la fa accessible a tothom per igual, posant l’Ateneu a disposició per a l’organització de mostres i esdeveniments.

ilu_151120_41

L’Ateneu, on se situa la cultura més viva

Situat a La Riera, 92 de Mataró, l’Ateneu disposa d’una superfície construïda d’uns 1.800 m2. Visualment molt atractiu, disposa d’un ascensor hidràulic panoràmic i una escala des del vestíbul que alterna vidre, ferro i acer. Destaca també la cúpula-lluernari de base octogonal amb estructura de fusta, visible per l’obertura d’un espai circular de 9 metres de diàmetre des del primer pis.

És un centre obert a totes les expressions artístiques, i també un fòrum per explicar tendències de futur, fer reviure fets històrics, moviments i institucions locals i del país o per conversar sobre temes d’actualitat.

S’hi organitzen i acullen exposicions artístiques, associatives, solidàries, de cultura popular, etc. Durant l’any 2017 es van inaugurar 15 exposicions amb més de 49.000 visitants.

ilu_180119_35

LLOGUER D'ESPAIS

Lloguer Espais Ateneu
EspaiBarça

L’Ateneu ofereix la possibilitat a empreses i entitats de gaudir dels seus espais per a esdeveniments públics o privats: concerts, xerrades, còctels, presentacions, congressos, …

Són espais amb personalitat totalment diàfans, en un edifici emblemàtic situat en l’arteria principal comercial de Mataró. La proximitat amb els transports que connecten la ciutat amb diferents poblacions, també n’és un avantatge.

Els espais disposen d’il·luminació, climatització, serveis i són totalment accessibles per escales i ascensors. Destaca la lluminositat natural dels espais ideal per a esdeveniments al llarg del dia.

Les sales tenen capacitats des de 125 m² fins a 540 m². En ser totalment diàfanes s’adapten a tot tipus d’activitats.

Si desitges més informació sobre organització d’esdeveniments i disponibilitat d’espais ens pots escriure a ateneu@fundacioiluro.cat o trucant al 937908474.

EXPOSICIONS

NATURDANS
Del 12 de Març al 12 de Juliol
L’exposició NaturDans aplega un seguit de fotografies on l’autor, en Pep Aguadé proposa una connexió entre la dansa i la natura: «Dansa amb natura i natura amb dansa». [veure +]