ATENEU CENTRE CULTURAL

Com a edifici emblemàtic de Mataró, fruit del classicisme i la contemporaneïtat, l’Ateneu és un marc polivalent que acull de mostres i presentacions, en un marc històric que conjuga tradició i modernitat. Obria les seves portes l’any 1998, quan van finalitzar les obres de construcció i rehabilitació, que recuperaven, arquitectònicament, els elements més emblemàtics de l’antiga construcció de començament de segle.

La Riera, 92 / Bonaire, 3
ateneu@fundacioiluro.cat

ESPAI EXPOSITIU

T. 937553155

de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30h
dilluns tancat (laborables i festius)

ESPAI PERSONES

T. 937909267

Històricament, l’Ateneu de la Fundació Iluro ha prestat servei a la ciutadania i ha treballat fermament per a poder complir amb el seu compromís social i cultural. S’enceta una nova etapa, de la qual, la cultura i la societat mataronina en segueixen esdevenint els destinataris principals.

Ateneu Centre Cultural

L’Ateneu, on se situa la cultura més viva

Situat a la cantonada de La Riera 92 i Bonaire 3 de Mataró, l’Ateneu disposa d’una superfície construïda d’uns 1.800 m2. Visualment molt atractiu, disposa d’un ascensor hidràulic panoràmic i una escala des del vestíbul que alterna vidre, ferro i acer. Destaca també la cúpula-lluernari de base octogonal amb estructura de fusta, visible per l’obertura d’un espai circular de 9 metres de diàmetre des del primer pis.

És un centre obert a totes les expressions artístiques, i també un fòrum per explicar tendències de futur, fer reviure fets històrics, moviments i institucions locals i del país o per conversar sobre temes d’actualitat.

LLOGUER D'ESPAIS

Lloguer Espais Ateneu
Ateneu Centre Cultural

L’Ateneu ofereix la possibilitat a empreses i entitats de gaudir de l’Espai Escena i Pensament per a esdeveniments públics o privats: concerts, xerrades, còctels, presentacions, congressos, …

És un espai amb personalitat totalment diàfan, en un edifici emblemàtic situat en l’arteria principal comercial de Mataró. La proximitat amb els transports que connecten la ciutat amb diferents poblacions, també n’és un avantatge.

L’espai disposa d’il·luminació sectoritzada, climatització, serveis i és totalment accessibles per escales i ascensors. Destaca la lluminositat natural de l’espai ideal per a esdeveniments al llarg del dia.

La sala té una capacitat de 170 m². En ser totalment diàfana s’adapta a tot tipus d’activitat: xerrada, conferència, arts escèniques (teatre, música, poesia, …), pasarel·la, …

Si desitges més informació sobre organització d’esdeveniments i disponibilitat d’espais ens pots escriure a ateneu@fundacioiluro.cat o trucant al 937908474, o emplena el formulari per rebre més informació.

EXPOSICIONS

premipintura_9-torres-garcia
Del 10 de Juny al 28 d'Agost
El Premi Biennal de Pintura, d'abast estatal, dotat amb un important premi econòmic i un Jurat de gran prestigi professional, batejat amb el nom de Premi de Pintura Torres García-Ciutat de Mataró. [veure +]