ATENEU

Com a edifici emblemàtic de Mataró, fruit del classicisme i la contemporaneïtat, l’Ateneu és un marc polivalent que acull de mostres i presentacions, en un marc històric que conjuga tradició i modernitat. Obria les seves portes l’any 1998, quan van finalitzar les obres de construcció i rehabilitació, que recuperaven, arquitectònicament, els elements més emblemàtics de l’antiga construcció de començament de segle.

La Riera 92
T. 937553155
ateneu@fundacioiluro.cat

de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30 i de 18.30 a 20.30h
dilluns tancat (laborables i festius)

La Fundació aposta per la cultura com a integració social; per això la fa accessible a tothom per igual, posant l’Ateneu a disposició per a l’organització de mostres i esdeveniments.

ilu_151120_41

L’Ateneu, on se situa la cultura més viva

Situat a La Riera, 92 de Mataró, l’Ateneu disposa d’una superfície construïda d’uns 1.800 m2. Visualment molt atractiu, disposa d’un ascensor hidràulic panoràmic i una escala des del vestíbul que alterna vidre, ferro i acer. Destaca també la cúpula-lluernari de base octogonal amb estructura de fusta, visible per l’obertura d’un espai circular de 9 metres de diàmetre des del primer pis.

És un centre obert a totes les expressions artístiques, i també un fòrum per explicar tendències de futur, fer reviure fets històrics, moviments i institucions locals i del país o per conversar sobre temes d’actualitat.

S’hi organitzen i acullen exposicions artístiques, associatives, solidàries, de cultura popular, etc. Durant l’any 2017 es van inaugurar 15 exposicions amb més de 49.000 visitants.

ilu_180119_35

LLOGUER D'ESPAIS

Lloguer Espais Ateneu
EspaiBarça

L’Ateneu ofereix la possibilitat a empreses i entitats de gaudir dels seus espais per a esdeveniments públics o privats: concerts, xerrades, còctels, presentacions, congressos, …

Són espais amb personalitat totalment diàfans, en un edifici emblemàtic situat en l’arteria principal comercial de Mataró. La proximitat amb els transports que connecten la ciutat amb diferents poblacions, també n’és un avantatge.

Els espais disposen d’il·luminació, climatització, serveis i són totalment accessibles per escales i ascensors. Destaca la lluminositat natural dels espais ideal per a esdeveniments al llarg del dia.

Les sales tenen capacitats des de 125 m² fins a 540 m². En ser totalment diàfanes s’adapten a tot tipus d’activitats.

Si desitges més informació sobre organització d’esdeveniments i disponibilitat d’espais ens pots escriure a ateneu@fundacioiluro.cat o trucant al 937908474.

EXPOSICIONS

COL·LECTIVA SANT LLUC 2019
Del 19 de Setembre al 3 de Novembre
L’exposició Col·lectiva Sant Lluc inicia tradicionalment la temporada artística a Mataró. Una mostra on els artistes presenten dibuix, pintura, gravat, esmalt, fotografia, escultura, instal·lacions i d'altres propostes plàstiques. [veure +]
Organitza: Associació Sant Lluc per l’Art
ASSOCIACIÓ VEÏNAL LA LLÀNTIA, MÉS DE 50 ANYS AL SERVEI DEL BARRI I DE LA CIUTAT
Del 20 de Juny al 7 de Juliol
Durant més de 50 anys, l'Associació Veïnal La Llàntia s'ha caracteritzat per la lluita per a aconseguir tenir uns serveis de qualitat en un barri format per moltes persones que un dia van arribar aquí. [veure +]
Organitza: Associació Veïnal La Llàntia
8È PREMI DE PINTURA TORRES GARCIA-CIUTAT DE MATARÓ
Del 7 de Juny al 23 de Juliol
El Premi Biennal de Pintura, d'abast estatal, dotat amb un important premi econòmic i un Jurat de gran prestigi professional, batejat amb el nom de Premi de Pintura Torres García-Ciutat de Mataró. [veure +]
Organitza: Associació Sant Lluc per l’Art
CERS. EL TÍTOL EUROPEU QUE VA FER HISTÒRIA A MATARÓ
Del 17 de Maig al 2 de Juny
Per sempre, el dia 19 d’abril de 2009 serà un dia històric per a l’esport de la nostra ciutat. “El Club hoquei Mataró ha aconseguit el primer títol europeu de l’esport mataroní” El titular de fa 10 anys sobre l’èpica victòria a la final de la Copa CERS d’hoquei patins. [veure +]
Organitza: Club Hoquei Mataró
CERTAMEN DE LES ARTS 2019
Del 7 de Maig al 2 de Juny
El CERTAMEN DE LES ARTS a l'Escola Pia Santa Anna de Mataró ve d'una llarga tradició que té el seu origen en els Jocs Florals. La institució va creure oportú incorporar a la mostra literària tradicional la possibilitat que els alumnes poguessin també lliurar produccions pròpies i originals en els àmbits del dibuix, la pintura, l'escultura, la fotografia o el vídeoart. [veure +]
Organitza: Escola Pia Santa Anna de Mataró
La Fundació Iluro i l’Escola GEM presenten “Jo puc canviar-ho! L’obrador d’iluro, dels debats a l’acció”, un mercat de projectes que dóna solucions a reptes de la ciutat de Mataró.
Del 6 d'Abril al 14 d'Abril
Un total de 10 grups d’alumnes de 4t d’ESO de l’Escola GEM participen en el projecte educatiu JO PUC CANVIAR-HO. L’OBRADOR D’ILURO, DELS DEBATS A L’ACCIÓ. La creativitat, cada vegada més, és un valor en alça en totes les facetes de la vida. Potenciar la curiositat, fer preguntes, la reflexió i ser crítics, pren cada vegada més importància. [veure +]
Organitza: Escola GEM i Fundació Iluro
LEOPOLDO POMÉS. FLASHBACK