ATENEU

Com a edifici emblemàtic de Mataró, fruit del classicisme i la contemporaneïtat, l’Ateneu és un marc polivalent que acull de mostres i presentacions, en un marc històric que conjuga tradició i modernitat. Obria les seves portes l’any 1998, quan van finalitzar les obres de construcció i rehabilitació, que recuperaven, arquitectònicament, els elements més emblemàtics de l’antiga construcció de començament de segle.

La Riera 92
T. 937553155
ateneu@fundacioiluro.cat

de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30 i de 18.30 a 20.30h
dilluns tancat (laborables i festius)

La Fundació aposta per la cultura com a integració social; per això la fa accessible a tothom per igual, posant l’Ateneu a disposició per a l’organització de mostres i esdeveniments.

ilu_151120_41

L’Ateneu, on se situa la cultura més viva

Situat a La Riera, 92 de Mataró, l’Ateneu disposa d’una superfície construïda d’uns 1.800 m2. Visualment molt atractiu, disposa d’un ascensor hidràulic panoràmic i una escala des del vestíbul que alterna vidre, ferro i acer. Destaca també la cúpula-lluernari de base octogonal amb estructura de fusta, visible per l’obertura d’un espai circular de 9 metres de diàmetre des del primer pis.

És un centre obert a totes les expressions artístiques, i també un fòrum per explicar tendències de futur, fer reviure fets històrics, moviments i institucions locals i del país o per conversar sobre temes d’actualitat.

S’hi organitzen i acullen exposicions artístiques, associatives, solidàries, de cultura popular, etc. Durant l’any 2017 es van inaugurar 15 exposicions amb més de 49.000 visitants.

ilu_180119_35

LLOGUER D'ESPAIS

Lloguer Espais Ateneu
EspaiBarça

L’Ateneu ofereix la possibilitat a empreses i entitats de gaudir dels seus espais per a esdeveniments públics o privats: concerts, xerrades, còctels, presentacions, congressos, …

Són espais amb personalitat totalment diàfans, en un edifici emblemàtic situat en l’arteria principal comercial de Mataró. La proximitat amb els transports que connecten la ciutat amb diferents poblacions, també n’és un avantatge.

Els espais disposen d’il·luminació, climatització, serveis i són totalment accessibles per escales i ascensors. Destaca la lluminositat natural dels espais ideal per a esdeveniments al llarg del dia.

Les sales tenen capacitats des de 125 m² fins a 540 m². En ser totalment diàfanes s’adapten a tot tipus d’activitats.

Si desitges més informació sobre organització d’esdeveniments i disponibilitat d’espais ens pots escriure a ateneu@fundacioiluro.cat o trucant al 937908474.

EXPOSICIONS

DUES COL·LECCIONS QUE DIALOGUEN
Dijous, 20 de Desembre a les 19.00 h.
Visita guiada a l'exposició. Partint de plantejaments i realitats ben diferents, la Col·lecció Carmen i Lluís Bassat i la col·lecció de la Fundació Iluro esdevenen, en aquesta exposició, un conjunt coherent. [veure +]
Organitza: Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró i Fundació Iluro
DUES COL·LECCIONS QUE DIALOGUEN
Del 29 de Novembre al 20 de Gener
Partint de plantejaments i realitats ben diferents, la Col·lecció Carmen i Lluís Bassat i la col·lecció de la Fundació Iluro esdevenen, en aquesta exposició, un conjunt coherent. Com si fossin una sola col·lecció. I aquí rau la serendipitat de Dues col·leccions que dialoguen. [veure +]
Organitza: Consorci Museu d’Art Contemporani de Mataró i Fundació Iluro
SERVEIS FUNERARIS. MÉS DE 100 ANYS.
Del 15 de Novembre al 16 de Desembre
Exposició dedicada a repassar la història dels serveis funeraris a Mataró. Un recorregut per entendre com han evolucionat durant l’últim segle els diferents moments que ens acompanyen durant el procés de la defunció d’un ésser estimat. [veure +]
Organitza: Cabré Junqueras, S.A.
TEMPS DE CANVIS URBANISME I ARQUITECTURA EN ELS FONS ESPECIAL DE LA FUNDACIÓ ILURO
Del 8 de Novembre al 20 de Novembre
Mostra a partir de fotografies, plànols, objectes i diversos elements gràfics, on es pretén visualitzar i contextualitzar algunes de les transformacions urbanístiques, però també arquitectòniques, que va patir la ciutat de Mataró entre les dècades dels quaranta i setanta del segle XX. [veure +]
Organitza: Fundació Iluro