FOMENT DE LA LECTURA

La Fundació Iluro desenvolupa a través de la seva Biblioteca Popular tota una sèrie d’activitats adreçades al foment de la lectura.

LECTURA INFANTIL

• Els Dijous a la Biblio. Narrem un conte a nens i nenes i ho complementem amb una activitat de treballs manuals relacionada amb el conte, com ara un taller de plàstica.
  • El Conte de la Rotllana. Cada divendres presentem una activitat conta-contes complementada amb un taller de treballs manuals, similar a l’activitat Els Dijous a la Biblio.
  • Art Time. Activitat d’expressió artística per als més petits on a través d’un conte o llibre es dóna a conèixer art i artistes de tots els temps.
  • En Santi a la Biblio. A partir de les lectures dels Contes d’en Santi, un projecte de la Fundació el Maresme, els nens i nenes coneixen com viuen les persones amb discapacitat intel·lectual, generant una visió positiva i realista per part de la societat vers aquestes persones.

VISITES A LA BIBLIOTECA

Per a més informació i reserves, contacteu amb biblioteca@fundacioiluro.cat o trucant al 937901289 o al 937901572.

• Visites escolars. Desenvolupem un tema i gaudim de la lectura de llibres que hi estan relacionats.
  • Coneguem els tresors de la Biblioteca. Visites a la biblioteca per donar a conèixer les diferents col·leccions existents.

CLUBS DE LECTURA

Dirigits al públic general i també als col·lectius més vulnerables:

• Lecxit. Programa que té per objectiu la millora de la comprensió lectora dels infants i el seu gust per la lectura. +info
  • Viatgers intrèpids. Un club de Lectura Fàcil per a persones amb discapacitat intel·lectual, en col·laboració amb la Fundació el Maresme. +info
  • Companys de viatge. Per a pacients amb malaltia oncològica (en col·laboració amb l’Hospital de Mataró). Meditar, dialogar i aprendre a partir d’un llibre, convertint la lectura individual en un enriquidor procés col·lectiu d’interacció. +info
  • Agilitza la teva ment. Activitat dirigida a la gent gran, en un projecte que entrena la plasticitat cerebral d’aquest col·lectiu. +info
  • Dimecresalescinc. Dirigida a persones que han patit una lesió cerebral. L’objectiu és meditar i aprendre entorn de l’art, ja que provoca emocions, les quals condicionen la nostra conducta, la nostra salut i el nostre pensament. +info
  • Club de lectura de novel·la negra, policíaca o d’intriga. Adreçat al públic general, les sessions es dediquen a comentar i arribar a conclusions de les novel·les treballades. +info
  • Grup de lectura comentada per a la gent gran. Trobada mensual amb accés lliure on es proposa un llibre que es llegeix per poder-ho comentar a la sessió següent. Organitzat pel Consell Municipal de la Gent Gran.