FONS
ESPECIALS

La Fundació Iluro disposa de diferents fons especials, de propietat, donats o cedits, amb finalitats institucionals o d’interès general per al conjunt de la ciutadania.

Els fons especials ubicats a l’Ateneu Centre Cultural requeriran una sol·licitud prèvia de consulta mitjançant correu electrònic a l’adreça fonsespecials@fundacioiluro.cat fent constar nom i cognoms de la persona que fa la consulta, telèfon i informació sobre el document a consultar.

FONS D’ANTIQUÀRIA DEL SEGLE XVI AL SEGLE XVIII

fonsespecials_01

L’Ateneu Centre Cultural preserva un gran patrimoni bibliogràfic. Destaca el seu Fons d’Antiquària amb prop de cinc cents documents datats del segle XVI al segle XVIII. Vint-i-nou d’aquests exemplars es troben digitalitzats i consultables a text complet al repositori Hispana. Altrament, aquesta col·lecció és consultable en línia a través del Catàleg Col·lectiu de Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya.

COL·LECCIÓ MATARÓ I EL MARESME

211028 Ateneu de la Fundacio Iluro nous usos

Fons local format per documentació relativa a Mataró i el Maresme. La col·lecció conté:

• Més de 12.000 exemplars de revistes i butlletins locals i comarcals.
  • Més de 33.000 exemplars de diaris locals i comarcals
  • Més d’11.000 documents catalogats informàticament
  • Fons musical
  • Material cartogràfic
  • Cartells i altres materials promocionals
  • Documents antics
  • Manuscrits

Es tracta d’un fons que encara creix i en el que es treballa tant en la seva catalogació com en la seva digitalització.

COL·LECCIÓ DE MANUSCRITS I PERGAMINS

Amb el suport de

cultura_h3
ArxiuComarcalMaresme
FotoPergami

La col·lecció comprèn una total de 1.353 documents que abasten una cronologia des del segle XVI al segle XIX i dels quals uns 17 són pergamins que han estat tractats i digitalitzats per l’Arxiu Comarcal per facilitar la seva preservació i consulta en línia.

FONS MN. JAUME BRUFAU

FonsBrufau

L’Ateneu Centre Cultural compta amb el fons particular que el doctor i religiós mataroní Jaume Brufau i Prats va reunir al llarg dels anys, que va donar a la biblioteca el 2010. Es tracta d’una col·lecció formada per més de 16.000 volums de temàtica diversa, on predominen les monografies sobre religió i filosofia del dret.
El conveni de cessió contempla la integritat i no dispersió del fons, així com la voluntat de que es mantingui a la ciutat de Mataró.

FONS D'IMATGES

fons-imatges

Format per més de 3.000 documents visuals de Mataró i la Comarca del Maresme, des d’inicis del segle XX fins a l’actualitat, actualment el Fons d’imatges de la Fundació Iluro es troba en procés de catalogació. Negatius, fotografies positives, clixés d’impremta, col·lecció de postals i mapes històrics i locals. En un futur no molt llunyà es podrà consultar via web. Hi estem treballant.