FONS
ESPECIALS

La Fundació Iluro constitueix diferents fons especials integrats per béns o drets que resten específicament vinculats a la consecució de les finalitats institucionals i d’interès general.

FONS ANTIC

fonsespecials_01

La Biblioteca de la Fundació preserva un gran fons patrimonial antic. Els primers exemplars del Fons arribats a la Biblioteca eren de caràcter generalista, enciclopèdic i instructiu, però van ser incrementats mitjançant compres i donacions de personalitats destacades de Mataró i Catalunya. Diversos llibres i fullets dels segles XVI-XVIII, alguns d’ells únics, es poden consultar en línia al Catàleg Col·lectiu de Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya.

COL·LECCIÓ MATARÓ I MARESME

fonsespecials_03

Fons local i comarcal format per més de 100.000 documents representatius de Mataró i la Comarca del Maresme.

Pergamins, manuscrits, música manuscrita, material cartogràfic, enregistraments sonors, objectes, hemeroteca històrica i actual.

La catalogació i digitalització estan en procés.

FONS MN. JAUME BRUFAU

FonsBrufau

La Biblioteca Popular de la Fundació Iluro compta amb el fons particular que el doctor i religiós mataroní Jaume Brufau i Prats va reunir al llarg dels anys.

Es tracta d’una col·lecció formada per més de 16.000 volums de temàtica diversa on predominen les monografies sobre religió i filosofia del dret.

FONS D'IMATGES

fons-imatges

Fons d’Imatges de la Fundació Iluro format per més de 3.000 documents visuals de Mataró i la Comarca del Maresme, des d’inicis del segle XX fins a l’actualitat.
Negatius, fotografies positives, clixés d’impremta, col·lecció de postals i mapes històrics i locals.
La catalogació i digitalització estan en procés.