FONS
ESPECIALS

La Fundació Iluro disposa de diferents fons especials, de propietat, donats o cedits, amb finalitats institucionals o d’interès general per al conjunt de la ciutadania.

FONS D’ANTIQUÀRIA DEL SEGLE XVI AL SEGLE XVIII

fonsespecials_01

La Biblioteca de la Fundació preserva un gran patrimoni bibliogràfic. Destaca el seu Fons d’Antiquària amb prop de cinc cents documents datats del segle XVI al segle XVIII. Vint-i-nou d’aquests exemplars es troben digitalitzats i consultables a text complet al repositori Hispana. Altrament, aquesta col·lecció és consultable en línia a través del Catàleg Col·lectiu de Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya.

COL·LECCIÓ MATARÓ I EL MARESME

fonsespecials_03

Fons local format per documentació relativa a Mataró i el Maresme. La col·lecció conté:

• Més de 12.000 exemplars de revistes i butlletins locals i comarcals.
  • Més de 33.000 exemplars de diaris locals i comarcals
  • Més d’11.000 documents catalogats informàticament
  • Fons musical
  • Material cartogràfic
  • Cartells i altres materials promocionals
  • Documents antics
  • Manuscrits

Es tracta d’un fons que encara creix i en el que es treballa tant en la seva catalogació com en la seva digitalització.

FONS MN. JAUME BRUFAU

FonsBrufau

La Biblioteca Popular de la Fundació Iluro compta amb el fons particular que el doctor i religiós mataroní Jaume Brufau i Prats va reunir al llarg dels anys, que va donar a la biblioteca el 2017. Es tracta d’una col·lecció formada per més de 16.000 volums de temàtica diversa, on predominen les monografies sobre religió i filosofia del dret.
El conveni de cessió contempla la integritat i no dispersió del fons, així com la voluntat de que es mantingui a la ciutat de Mataró. Per aquest motiu, aquests documents estan exclosos de préstec, però es poden consultar.

FONS D'IMATGES

fons-imatges

Format per més de 3.000 documents visuals de Mataró i la Comarca del Maresme, des d’inicis del segle XX fins a l’actualitat, actualment el Fons d’imatges de la Fundació Iluro es troba en procés de catalogació. Negatius, fotografies positives, clixés d’impremta, col·lecció de postals i mapes històrics i locals. En un futur no molt llunyà es podrà consultar via web. Hi estem treballant.