FONS
ESPECIALS

La Fundació Iluro disposa de diferents fons especials, de propietat, donats o cedits, amb finalitats institucionals o d’interès general per al conjunt de la ciutadania.

FONS ANTIC

fonsespecials_01

La Biblioteca de la Fundació preserva un gran fons patrimonial antic. Els primers exemplars del Fons arribats a la Biblioteca eren de caràcter generalista, enciclopèdic i instructiu, però van ser incrementats mitjançant compres i donacions de personalitats destacades de Mataró i Catalunya. En el dia d’avui es poden consultar en línia diversos llibres i fullets dels segles XVI-XVIII, algun d’ells únics, al Catàleg Col·lectiu de Patrimoni Bibliogràfic de Catalunya.

COL·LECCIÓ MATARÓ I MARESME

fonsespecials_03

Fons local i comarcal format per més de 100.000 documents representatius de Mataró i la Comarca del Maresme. La col·lecció està dotada de pergamins, manuscrits, música manuscrita, material cartogràfic, enregistraments sonors, objectes, hemeroteca històrica i actual. Una autèntica joia de la història de la zona. La catalogació i digitalització estan en procés.

FONS MN. JAUME BRUFAU

FonsBrufau

La Biblioteca Popular de la Fundació Iluro compta amb el fons particular que el doctor i religiós mataroní Jaume Brufau i Prats va reunir al llarg dels anys, que va donar a la biblioteca el 2017. Es tracta d’una col·lecció formada per més de 16.000 volums de temàtica diversa, on predominen les monografies sobre religió i filosofia del dret.
El conveni de cessió contempla la integritat i no dispersió del fons, així com la voluntat de que es mantingui a la ciutat de Mataró. Per aquest motiu, aquests documents estan exclosos de préstec, però es poden consultar.

FONS D'IMATGES

fons-imatges

Format per més de 3.000 documents visuals de Mataró i la Comarca del Maresme, des d’inicis del segle XX fins a l’actualitat, actualment el Fons d’imatges de la Fundació Iluro es troba en procés de catalogació. Negatius, fotografies positives, clixés d’impremta, col·lecció de postals i mapes històrics i locals. En un futur no molt llunyà es podrà consultar via web. Hi estem treballant.