Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

8È PREMI DE PINTURA TORRES GARCIA-CIUTAT DE MATARÓ

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat

del 7 de juny al 23 de juliol de 2019

Inauguració i lectura del veredicte: divendres, 7 de juny a les 19h

Organitza: Associació Sant Lluc per l’Art

Imatges de la inauguració.

El Premi Biennal de Pintura, d’abast estatal, dotat amb un important premi econòmic i un Jurat de gran prestigi professional, batejat amb el nom de Premi de Pintura Torres García-Ciutat de Mataró. La figura de Torres García és de sobra coneguda i valorada pel caràcter innovador de la seva pintura, des del Noucentisme inicial fins al constructivisme i la seva participació en les primeres avantguardes.

El divendres 7 de juny a les 19h tindrà lloc a l’Ateneu l’acte inaugural del Premi, organitzat per l’Associació Sant Lluc per l’Art, amb la lectura del veredicte i la proclamació del guanyador.

El “PREMI TORRES GARCÍA”, que acull la Fundació Iluro en la seva sala d’exposicions, arriba a la vuitena edició, havent aconseguit assolir, ja des de les primeres convocatòries, un molt alt nivell de qualitat i convertint-se, malgrat la seva joventut, en tot un referent en el panorama artístic de la seva categoria.

L’acte será presidit per l’Alcalde de Mataró, Il·lm. Sr. David Bote, i comptarà amb l’assistència del Secretari General de Cultura de la Generalitat, Sr. Francesc Vilaró, i del  Cònsol General de l’Uruguai a Barcelona, Hble. Sr. Pedro Valenzuela Durand. El president de la Fundació Iluro, Sr. Pere Carles, donarà la benvinguda a l’acte, juntament amb el president de l’entitat organitzadora, Sr. Antoni Luis, que presentarà el Premi i llegirà el veredicte.

Al Premi, que té una dotació única de 9000 €, s’hi han presentat 255 treballs, dels que el Jurat ha seleccionat els 40 finalistes que composen l’exposició que s’inaugura després de l’acte.

L’exposició es podrá veure en aquesta Sala fins el 23 de juliol.

Premsa:

Mataró Audiovisual (13/12/2018)