Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

APORTACIONS DEL COOPERATIVISME A MATARÓ

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat
de dimarts a dissabte de 17.30 a 20.30h
diumenge i festius d’11.30 a 13.30
dilluns tancat (laborables i festius)

dimecres, 15 de febrer a les 19h

Organitza: Amics de la Ciutat de Mataró

Victor Ligós, natural de Sòria, nascut l’any 1945, actualment col·labora amb el Centre de Documentació Històrica del Barri de Cerdanyola. A nivell polític, des de l’any 1965 ha estat relacionat orgànicament al moviment obrer i de reivindicació social, del qual, d’ençà, encara se sent lligat.

Mestre Industrial Delineant

Llicenciat en Filosofia i Lletres, especialitat Història Contemporània.

Professor de Reciclatge de Català per a la Universitat Autònoma de Barcelona

Exerceix la docència a Formació Professional i Secundària durant més de 30 anys.

Ha publicat als Fulls del Museu Arxiu de Santa Maria 2 estudis sobre el moviment obrer i la industrialització a Mataró. Ha participat en col·loquis, cursets  i conferències a l’entorn d’aquest tema.

Ha publicat pel Moviment Educatiu del Maresme dos itineraris dedicats als escolars: “Recorreguts Històrics per la ciutat de Mataró”.

Ha publicat en la Col·lecció Caps de Bou, “l’Agrupació Científico-Excursionista, 100 anys d’excursionisme a Mataró”

Ha comissariat i escrit la guia de l’exposició” 25 anys de Postal dels Gegants de Mataró”.

Ha comissariat i escrit el llibret de l’exposició “Els Arts i Oficis , una escola en la memòria”.

Col·laborant amb el Grup de Recerca de la Memòria Històrica de Mataró, va confegir dos llibrets sobre itineraris d’elements memorials de l’etapa republicana a Mataró. Fent de guia alguns anys d’aquest recorreguts.

Col·laborant amb la Unió de Cooperadors de Mataró el 2012 va confeccionar un llibret sobre els vestigis del Cooperativisme a Mataró, guiant anualment un parell de sortides organitzades per aquesta associació. Ha realitzat diferents conferències de temàtica cooperativista. En l’actualitat segueix investigant sobre el cooperativisme a Mataró.

Ha comissariat i redactat els plafons de l’exposició:”1919-2019 Cent anys del Forn del Vidre. Història d’una cooperativa singular”, El Vidre.al Maresme.

Des de l’any 2018 forma part de l’Associació Vidre Bufat, que intenta recuperar l’art del vidre a la ciutat. Durant el 2022, Any Internacional del Vidre, ha realitzat diferents conferències i col·laborat en l’organització d’exposicions sobre el Forn del Vidre i els seus element representatius.

Ha col·laborat en la publicació del llibre “La producció vidriera al Maresme, centenari del Forn del Vidre, una cooperativa singular”.

Col·laborant amb Òmnium Cultural i amb el Grup d’Història del Casal ha realitzat diferents conferències entorn a l’Exili republicà i la repressió franquista.

Col·laborant amb el Grup d’Història de la Gent Gran ha confegit un llibret d’un itinerari  per la ciutat sobre : ”Llocs emblemàtics  en temps de la Guerra Civil , els anys 30 a Mataró”.  Recorreguts, dels quals fa de guia , organitzats per l’Ajuntament, o dedicats a alumnes d’Instituts de Secundària que ho sol·liciten.