• Aquest esdeveniment ja ha passat.

CIUTATS MÉS JUSTES CONTRA LES DESIGUALTATS SOCIALS

SALA D'ACTES
CARRER DE SANTA TERESA 61
fundacio@fundacioiluro.cat

dimecres, 13 de febrer a les 19h

Organitza: Fundació Nous Horitzons

CIUTATS MÉS JUSTES CONTRA LES DESIGUALTATS SOCIALS

A la ciutat de Barcelona el barri on neixis marca l’esperança de vida amb diferències que poden arribar fins a 11 anys.

Cada cop hi ha més consens que aquesta desigualtat no afavoreix ni l’economia ni la recuperació, i corroeix les nostres societats. Però els governs no es posen prou les piles per combatre la desigualtat.

Els factors correctors que a escala mundial estan permetent lluitar més contra la desigualtat són uns serveis públics de qualitat, el que en diuen l’estat del benestar i potser n’hauríem de dir l’estat dels drets. I malgrat que això és una evidència, les inèrcies cap a la privatització d’aquests serveis són més fortes que les voluntats d’enfortir els serveis públics. I per enfortir aquests serveis públics ens calen governs decidits i responsables. I uns impostos que ho permetin. Impostos progressius més intensos sobre les persones i les empreses més riques, a més d’una lluita intensa contra el frau fiscal. Si no tenim impostos progressius i transparents, els impostos invisibles passen sempre factura. I la passen sempre sobre els que tenen menys”.

(Article publicat al diari ARA: “Successió, un impost invisible”, el 21 de gener del 2019, per Francesc Mateu, director d’Oxfam Intermon a Catalunya)

Ricard Gomà Carmona (Barcelona, 1964) és professor de ciència política a la Universitat Autònoma de Barcelona. Regidor de l’Ajuntament de Barcelona, per ICV entre 2003 i 2015. Regidor i Tinent d’Alcalde d’Acció Social i Ciutadania entre 2003 y 2011.

És doctor en Ciència Política por la Universitat Autònoma de Barcelona, màster en Polítiques Públiques per la University of Strathclyde (Glasgow, Escòcia) i màster en Estudis Urbans i Metropolitans per la UAB. També ha treballat com a professor visitant a diverses universitats espanyoles, europees i llatinoamericanes.

Està especialitzat en investigació sobre polítiques socials i Estat del benestar, governs locals, participació ciutadana i moviments socials, tant a la Unió Europea como a Amèrica Llatina.