Inauguració: Dies de festa, llocs de trobada

Informació pràctica

Divendres 5 de juny

19:00h

Ateneu Centre Cultural

Associació Sant Lluc per l’Art

Català

Gratuït

Al llarg del temps, les festes, les trobades als espais comuns o els àpats compartits han estat fonamentals per reconèixer-nos i construir vincles. Dies de festa, llocs de trobada proposa un recorregut per aquests moments col·lectius, entenent la celebració com a element vertebrador de la vida social.

L’exposició reuneix una selecció d’obres del Fons d’Art de la Fundació Iluro en diàleg amb peces procedents d’altres col·leccions, materials d’arxiu i propostes de nova creació. A través d’aquest conjunt heterogeni, es desplega un relat que va des del calendari festiu, fins a esferes més íntimes i quotidianes, amb una presència destacada del context local de Mataró.

El recorregut s’organitza en diferents àmbits que exploren els escenaris on ens relacionem i els elements que els donen forma: els esdeveniments anuals i les celebracions cícliques; les festes populars i les fires; el carrer i el mercat com a espais de trobada; el menjar i la taula compartida; el bar i el cafè com a llocs d’intercanvi. Cadascun d’aquests àmbits revela maneres diverses de construir lligams i mons comuns.

Un capítol documental presenta imatges que recullen l’activitat festiva de Mataró en un moment de renovació clau, al voltant de l’últim quart del segle XX, aportant una mirada històrica a unes pràctiques que continuen transformant-se. L’exposició incorpora també obres de nova creació, així com un espai familiar pensat per activar l’experiència dels visitants de manera compartida, lúdica i intergeneracional.

Així, Dies de festa, llocs de trobada convida a observar com celebrem i com ens trobem: en quins espais convivim, quins rituals mantenim i de quina manera aquests moments continuen configurant les nostres formes de comunitat.

  • Data: Del 5 de juny al 6 de setembre de 2026
  • Inauguració: Divendres 5 de juny, a les 19h

ACTIVITATS

Coneix les activitats relacionades amb la exposició

Exposició: 11è PREMI DE PINTURA TORRES GARCÍA – CIUTAT DE MATARÓ

Fundació Iluro
Resumen de privacidad

Esta web utiliza cookies para que podamos ofrecerte la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en tu navegador y realiza funciones tales como reconocerte cuando vuelves a nuestra web o ayudar a nuestro equipo a comprender qué secciones de la web encuentras más interesantes y útiles.