• Aquest esdeveniment ja ha passat.

EL PREMI ILURO: IMATGES DEL FONS HISTÒRIC I DOCUMENTAL

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat

Del 12 al 28 de novembre de 2021

Organitza: Fundació Iluro

Al llarg de seixanta-dues edicions, el Premi Iluro ha generat coneixement i corpus acadèmic en múltiples disciplines. Enguany, la mostra El Premi Iluro: imatges del fons històric i documental pretén que fixem la mirada en les imatges que han il·lustrat les obres guardonades.

A partir del dibuix, la pintura, el gravat, l’escultura, la ceràmica o la fotografia — totes elles art en si mateixes—, ens adonem de la importància de les imatges i les il·lustracions com a eines de documentació per als estudis d’història, humanitats o ciències socials, i com a fonts inesgotables de continguts i maneres d’interpretar.

La delicadesa dels dibuixos en els fragments de ceràmica ibèrica en descobreix tresors del passat. Les fotografies ens traslladen en el temps, com a la desapareguda Escola d’Arts i Oficis. La clau de volta procedent de l’església gòtica de Santa Maria de Mataró  ens documenta la veneració de l’època per sant Sebastià, com a protector contra les epidèmies. Les capçaleres dels periòdics locals ens mostren les diverses tipografies emprades, des de les més clàssiques fins a les més modernes…

La mostra també ens convida a descobrir alguns dels treballs originals presentats pels autors i les autores del Premi Iluro. Fent un recorregut que va des dels primers volums dels anys seixanta fins a les obres sorgides de les actuals impressores, podem observar l’evolució dels formats i dels dissenys de les presentacions, parant atenció als primers exemplars, escrits en màquina de mecanografiar, amb gràfics artesanals sobre fines pàgines de paper semitransparent, acompanyats sovint de fotografies directament enganxades als fulls.

www.premiluro.cat