LA DONA TREBALLADORA A LA POSTGUERRA

fundacio@fundacioiluro.cat

dimarts, 17 de desembre a les 19.30 h

Organitza: Òmnium Cultural Maresme

LA DONA TREBALLADORA A LA POSTGUERRA, a càrrec de Margarida Colomer i Rovira, historiadora

Llicenciada en grau  amb Història Contemporània per UAB. Jubilada i ex professora d’Història i Geografia a secundària. Historiadora.

La població treballadora a la postguerra va haver de patir les limitacions d’un Estat que havia anul·lat llibertats com la sindicació lliure i el dret de vaga.

Les restriccions elèctriques, la manca d’aliments, uns salaris en descens, la pujada del preu dels aliments de primera necessitat… provocaren conflictes a les fàbriques, malgrat les lleis.

La dona treballadora era qui anava a la plaça, qui cuidava la família, per això es van desplegar una sèrie de vagues que faran trontollar les autoritats. Una de les líders mataronina fou Josepa Agramunt més coneguda per la “Pepa Maca”.