LA REPRESSIÓ DE LA POSTGUERRA

fundacio@fundacioiluro.cat

dimarts, 26 de novembre a les 19.30 h

Organitza: Òmnium Cultural Maresme

LA REPRESSIÓ DE LA POSTGUERRA, a càrrec de Joan Giménez i Blasco. Historiador i Premi Iluro 2018

Catedràtic emèrit d’institut. Doctor cum laude en Història Moderna per la Universitat de Barcelona. Premi extraordinari de doctorat. Autor de diversos treballs sobre l’Edat Moderna a Mataró i al Maresme. Premi Iluro 2018 per el treball Mataró 1936-1945. De la revolució a la repressió.

A partir del 27 de gener de 1939 Mataró visqué uns anys en els quals es desenvolupà una de les persecucions polítiques més importants que ha estat possible documentar en la història de la ciutat. Els vencedors de la guerra perseguiren sistemàticament els vençuts, tan pels fets esdevinguts en el període revolucionari, com per la seva ideologia.