• Aquest esdeveniment ja ha passat.

LEOPOLDO POMÉS. FLASHBACK

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat

del 21 de març al 19 de maig de 2019

Inauguració: dijous, 21 de març a les 19.30h

Organitza: Fundació Catalunya La Pedrera i Fundació Iluro

Imatges de la inauguració

Per segon any consecutiu, i fruit de la col·laboració i bona entesa de la Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació Iluro, es presenta a Mataró una exposició antològica dedicada, en aquest cas, al fotògraf barceloní Leopoldo Pomés, Premi Nacional de Fotografia 2018.

L’exposició, que es podrà veure a l’Ateneu de la Fundació Iluro des del 21 de març fins al 19 de maig i que està comissariada per Julià Guillamon, recorre minuciosament el vast univers creatiu de Leopoldo Pomés, des dels seus inicis vinculats al grup Dau al Set fins a l’actualitat, tot repassant el seu itinerari vital i visual. Sens dubte, Pomés és un dels referents indiscutibles de la fotografia i la publicitat catalana contemporània. La inauguració serà el dijous, 21 de març a les 19.30h.

Leopoldo Pomés

Leopoldo Pomés (Barcelona, 1931) és un dels noms indiscutibles de la fotografia contemporània catalana de la segona meitat del segle xx. Fotògraf, publicista, cineasta, dibuixant, poeta, empresari i gastrònom, Pomés ha mostrat al llarg de la seva dilatada carrera una passió constant per la imatge.
Home polièdric de mirada incisiva i personalitat desbordant, amb una extraordinària capacitat de seducció i un potencial poètic enorme, va esdevenir a finals dels anys cinquanta un creador innovador en el camp de la publicitat, que aleshores tot just començava a despertar a l’Espanya del «desarrollismo». Des del 1961, any en què va crear l’Studio Pomés, no ha deixat de combinar la seva passió per la fotografia amb la seva dedicació professional a la publicitat.

L’exposició

«Leopoldo Pomés. Flashback», que es va poder veure per primer cop a Barcelona a la Sala d’exposicions de La Pedrera el 2015, presenta 120 fotografies, més d’una trentena d’espots publicitaris i documentació gràfica diversa, que ofereix una retrospectiva completa del treball de Pomés: des dels seus inicis vinculats al grup Dau al Set fins a l’actualitat, els projectes per a llibres de fotografia, la creació i producció de filmets i espots publicitaris i la seva contundent fotografia.

Premsa:

Capgròs (18/03/2019)