« All Esdeveniments

• Aquest event ja ha passat.

LES CONTINUÏTATS DEL FRANQUISME EN L’APARELL D’ESTAT DURANT LA TRANSICIÓ

SALA D'ACTES
CARRER DE SANTA TERESA 61
fundacio@fundacioiluro.cat

dijous, 29 de novembre a les 19h

Organitza: Òmnium Cultural Mataró-Maresme

L’objectiu de la mateixa és posar de manifest la manca d’una veritable ruptura en l’aparell d’Estat franquista, quan els seus membres passaren a servir a un estat democràtic, en el període de la Transició. Aquestes limitacions serien especialment notables en àmbits clau en la estructuració d’un nou model d’estat, com fou el policial i el judicial. Així doncs, la manca de qualsevol tipus de depuració al respecte, va significar una greu hipoteca en el nou trajecte democràtic. Unes continuïtats que per elles mateixes, ja posen en qüestió la suposada “exemplaritat” de la “modèlica” Transició es continuïtats del Franquisme en l’aparell d’estat durant la Transició” (Conferencia on s’expliqui que el procés dissenyat i implementat va comportar el manteniment en democràcia d’ estructures pròpies de la dictadura.)

A càrrec de David Ballester Muñoz. Magíster i doctor en Història Contemporània per la UAB. Catedràtic d’ensenyament secundari, professor associat del Departament d’Història Moderna i Contemporània de la UAB i de l’Institut de Seguretat Pública de Catalunya.