Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

• Aquest esdeveniment ja ha passat.

MAQUETEM MATARÓ

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat

del 19 al 25 de maig de 2022

Organitza: Ajuntament de Mataró

Es presenta la segona edició del projecte “Maquetem Mataró”, una maqueta de la ciutat feta a escala 1:400 en què han participat 405 alumnes de secundària de 4 instituts diferents L’exposició de la maqueta, en la que es podrà veure un reportatge fotogràfic de la seva creació, s’inaugurarà el dijous 19 de maig a les 18 hores a l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro i es podrà visitar del 19 al 25 de maig (horari de dimarts a dissabte: 17.30 a 20.30h i diumenges i festius: 11.30-13.30h).

Tal i com explica Roser Garcia, professora de matemàtiques de l’institut Damià Campeny i coordinadora del projecte, “en la producció final s’han creat 159 plaques de cartró ploma de 50×70 centímetres per generar el plànol de Mataró, que té una mida total de 9×9 metres aproximadament fet a escala 1:400. A més, com a toc tridimensional, s’han ubicat sobre aquest plànol 25 maquetes d’edificis de la ciutat a escala 1:150”.

El grup de treball s’ha creat amb el professorat impulsor de cadascun dels quatre centres participants en aquesta edició del projecte “Maquetem Mataró”: Institut-Escola Àngela Bransuela, Institut Alexandre Satorras, Institut Cinc Sênies i Institut Damià Campeny. Per coordinar la feina dels 405 alumnes que han participat en el projecte, el grup s’ha reunit de manera telemàtica al llarg d’aquest curs per concretar tots els aspectes relacionats amb els continguts, l’avaluació i la producció final.

El projecte “Maquetem Mataró” sorgeix de la creació de la seqüència didàctica de geometria del Grup Vilatzara (equip de formació i d’innovació de Matemàtiques d’educació secundària de l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, que treballa en l’elaboració de tasques per millorar l’aprenentatge de les matemàtiques des de fa vint-i-cinc anys). Procurant construir les matemàtiques a partir d’interpretar fenòmens quotidians, es va apostar per crear una activitat que s’enriquís del treball en xarxa entre diferents centres de la ciutat de Mataró.

Com a novetat en aquesta segona edició, s’han incorporat al projecte altres departaments dels diferents centres educatius: Tecnologia, Ciències Socials, Visual i Plàstica i Català; convertint el projecte “Maquetem Mataró” en un projecte transversal de centre o com a projecte STEAM (Science, Technology, Engineering and Mathematics). També han participat els alumnes del Batxillerat Artístic del Satorras, amb la creació del Logo i del cartell d’aquesta nova edició del projecte.

Aquestes noves col·laboracions, porten a parlar del projecte “Maquetem Mataró” com un projecte de col·laboració a dos nivells: a nivell extern amb diferents centres de la ciutat i a nivell intern amb diferents departaments d’un mateix centre; enriquint-lo encara molt més.

Entitats organitzadores:
○ Institut Alexandre Satorras