• Aquest esdeveniment ja ha passat.

OYNOS, DUWO, TREYES... UNA PETITA HISTÒRIA DELS NOMBRES

ATENEU
LA RIERA 92
ateneu@fundacioiluro.cat

dimarts, 25 de febrer a les 19h

Organitza: APaMMs i Fundació Iluro

CONFERÈNCIA

OYNOS, DUWO, TREYES… UNA PETITA HISTÒRIA DELS NOMBRES, a càrrec de Joan Jareño

Comptem, escrivim i operem amb els nombres de forma tan quotidiana que no som conscients de l’ardu treball que ha comportat a la humanitat arribar a elaborar una “tecnologia numèrica” tan eficient com la que utilitzem en l’actualitat. En aquesta xerrada intentarem respondre algunes preguntes: Per què comptem? Tots els pobles compten igual? Sempre i arreu s’han escrit els nombres com ho fem ara? Com ha evolucionat aquesta escriptura? Qui la va “inventar”? Què té d’eficaç la nostra forma d’escriure els nombres? Hem calculat sempre de la mateixa manera? I el zero… sempre ha existit un símbol per al no-res?