PREMI ILURO, LA HISTÒRIA DE MATARÓ I EL MARESME

LA RIERA 92

Del 13 al 26 de novembre de 2020

Organitza: Fundació Iluro

“Premi Iluro, la història de Mataró i el Maresme” dona el seu protagonisme a les monografies publicades i als treballs premiats, però també a totes aquelles persones que l’han fet possible al llarg d’aquests anys com són els autors i els membres del jurat.

La mostra conté tota una sèrie de material documental i gràfic, que il·lustra aspectes rellevants de les diferents edicions, així com un treball col·laboratiu amb els diferents premiats, els quals aporten fets destacats de l’any que van ser guardonats.

El Premi Iluro, i després de més de seixanta una edicions, ha esdevingut un referent en la historiografia local, però també d’àmbit nacional, ajudant a fer de la comarca del Maresme una de les més estudiades. Les monografies i treballs premiats són una eina de referència, de consulta i de font inesgotable de contingut: del poblament romà i la fundació d’Iluro a la història més recent de segle XX, de la Segona República i la Guerra Civil a la revolució del vapor i les fàbriques mataronines, de l’economia de Calella a la societat de Vilassar en el segle XVIII, … és a dir, més de vuitanta publicacions i estudis dedicats a segles d’història, de cultura i d’art de Mataró i Maresme.

• 61 edicions: 52 treballs premiats.
  • 61 edicions: 24 accèssits.

Última monografia publicada: El poeta mataroní Joan Pujol (s. XVI) o la poesia en el seu context, de Pep Valsalobre i Eulàlia Miralles. Accèssit Premi Iluro 2019.

www.premiluro.cat