« All Esdeveniments

SERVEIS FUNERARIS. MÉS DE 100 ANYS.

LA RIERA 92

Del 15 de novembre al 16 de desembre

Inauguració: dijous, 15 de novembre a les 19.30h

Organitza: Cabré Junqueras

Imatges de l’exposició

“SERVEIS FUNERARIS. Més de 100 anys“ és una exposició dedicada a repassar la història dels serveis funeraris a Mataró. Es tracta d’un recorregut per entendre com han evolucionat durant l’últim segle els diferents moments que ens acompanyen durant el procés de la defunció d’un ésser estimat.

Com han canviat les esqueles i els recordatoris en els últims 100 anys? Com i on és comuniquen les defuncions? Per què servien les màscares mortuòries? Quin significat tenen les flors? Com es vetllaven els difunts als domicilis privats abans que existissin les sales de vetlla? Amb quins vehicles es transportaven els difunts?

A través d’un itinerari cronològic, el visitant trobarà resposta a totes aquestes preguntes i moltes altres en un espai únic que, a més de recrear una vetlla amb els mateixos objectes amb els quals es feia de principis de segle, també mostrarà una carrossa fúnebre i un vestit de palafrener original.

Emmarcades en l’exposició, se celebraran xerrades i tallers conduïts per diferents professionals amb l’objectiu que els visitants puguin ampliar els seus coneixements en diferents temàtiques com ara la història dels rituals funeraris, el procés de dol i l’evolució de la música fúnebre en el temps:

L’exposició compta amb material del fons Cabré Junqueras; cessions del Museu Arxiu Santa Maria; cessions de la Biblioteca Popular de la Fundació Iluro; cessions de l’Arxiu Comarcal del Maresme i de Cementiris de Barcelona. I amb el suport de Fundació Hospital Sant Jaume i Santa Magdalena, T de Tertúlia i Nessun Dorma.

Fotografia: ACM Fotografia Carreras / Enterrament / Sense data / Fotògraf Santiago Carreras