« All Esdeveniments

• Aquest event ja ha passat.

TEMPS DE CANVIS. URBANISME I ARQUITECTURA EN ELS FONS ESPECIALS DE LA FUNDACIÓ ILURO

LA RIERA 92

del 8 al 20 de novembre

Inauguració: dijous, 8 de novembre a les 19.30h

Organitza: Fundació Iluro

amb el suport de

EN ACCIÓN BANKIA

Imatges de l’exposició

TEMPS DE CANVIS és una mostra a partir de fotografies, plànols, objectes i diversos elements gràfics, on es pretén visualitzar i contextualitzar algunes de les transformacions urbanístiques, però també arquitectòniques, que va patir la ciutat de Mataró entre les dècades dels quaranta i setanta del segle XX. Durant aquests anys a la ciutat hi va haver un boom demogràfic i migratori que va provocar que s’haguessin de planificar nous edificis, nous blocs de pisos, noves escoles i noves urbanitzacions. Això ajudà a pal·liar la crisi d’habitatges, però alhora,  a canviar en gran mesura la fisonomia de la ciutat de Mataró.

Aquesta exposició és el resultat d’un work in progress, d’un treball que encara està en marxa per part de la Fundació Iluro, de tractament, inventariat, catalogació, conservació i documentació del recentment anomenat Fons d’Imatges, el qual forma part dels Fons Especials (juntament amb el Fons Antic, Col·lecció Mataró i Maresme i Fons Mn. Jaume Brufau).

L’exposició TEMPS DE CANVIS es podrà veure els dies previs a l’acte acadèmic del veredicte del Premi Iluro, vinculant així la tasca de tractament dels Fons Especials de la Fundació Iluro amb la recerca i difusió de coneixement a partir de treballs relacionats amb les humanitats i les ciències socials d’aquests premis.