UNA VISIÓ CRITICA DE LA POSTGUERRA

fundacio@fundacioiluro.cat

dimecres, 20 de novembre a les 19.30 h

Organitza: Òmnium Cultural Maresme

UNA VISIÓ CRITICA DE LA POSTGUERRA, a càrrec de Josep M. Solé i Sabater. Catedràtic d’història a la UAB

Catedràtic en Història Contemporània per la Universitat de Barcelona i llicenciat en Filosofia. Professor d’Història Contemporània a la Universitat Autònoma de Barcelona. És autor de 14 llibres sobre la Guerra Civil i la postguerra. Va obtenir el Premi de recerca del Congrés de Cultura Catalana. l’any 2016 la Generalitat el va nomenar coordinador general del Consorci Memorial dels espais de la batalla de l’Ebre.

Una vegada guanyada la guerra, el nou règim es va encarregar de desfer totes les mesures que s’havien instaurat i alhora castigar les persones que s’havien significat políticament o socialment en el període 1931-1939. La repressió va ser planificada sistemàticament, es va notar en tots els àmbits- vida social, economia, política i cultural- i la majoria de vegades la jerarquia eclesiàstica hi va donar suport.

Un període, on la voluntat d’un genocidi cultural era notori. Catalunya va estar en perill de desaparèixer en la seva especifica personalitat nacional. Un dels períodes més foscos i durs de la nostra història mil·lenària.