Bankia i Fundació Iluro recolzen amb 20.000 euros dos projectes mediambientals

12 de novembre de 2020

Bankia i Fundació Iluro recolzen amb 20.000 euros dos projectes mediambientals

• Fundació Emys i l’Associació Posidònia 2021 han estat les dues entitats seleccionades en la ‘I Convocatòria de Medi ambient i Desenvolupament Sostenible’.
  • L’objectiu de la iniciativa conjunta és donar suport a projectes mediambientals a la comarca del Maresme compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la naturalesa

Bankia i Fundació Iluro recolzen amb 20.000 euros els projectes de la Fundació Emys i l’Associació Posidònia 2021, les dues entitats que han estat seleccionades en la ‘I Convocatòria de Medi ambient i Desenvolupament Sostenible’, iniciativa convocada el mes de juliol passat amb l’objectiu de donar suport a projectes mediambientals a la comarca del Maresme compromesos amb el desenvolupament sostenible i la conservació de la naturalesa.

Aquesta convocatòria va dirigida a recolzar projectes que fomentin la conservació, el restabliment i l’ús sostenible dels ecosistemes terrestres, marins i d’aigua dolça; que ajudin a reduir i reciclar residus, especialment els plàstics; i que fomentin la innovació tecnològica encaminada a reduir o evitar el mal ambiental. Entre altres aspectes, també s’ha valorat positivament l’impacte en la reducció de petjada de carboni.

Els dos programes seleccionats, amb 10.000 euros cadascun d’ells, contemplen actuacions que tenen com a finalitat obtenir una millora ecològica significativa de la parcel·la del Molí de la Sal, mitjançant l’erradicació i substitució de la canya americana per vegetació autòctona, que desenvoluparà la Fundació Emys, i un estudi de les comunitats de peixos en la praderia de posidònia de Mataró amb l’objectiu de diagnosticar la salut global de l’ecosistema per a adoptar mesures de conservació i recuperació promogut per l’Associació Posidònia 2021.

El director corporatiu de la Territorial de Bankia a Catalunya, Miguel Capdevila, ha assegurat que “en Bankia estem compromesos amb la construcció d’una societat més justa i sostenible i, per això, és per a nosaltres un orgull poder fer costat a associacions que potencien la recerca, divulgació i sensibilització amb el medi ambient en general i amb la comarca del Maresme i el seu entorn en particular”. Les sol·licituds, que es van presentar de manera online, han estat valorades per un jurat compost per representants de Fundació Iluro, de Bankia i d’una assessoria tècnica especialitzada.

Bankia dóna suport a un total de 17 projectes mediambientals en el marc de la ‘I Convocatòria de Medi ambient i Desenvolupament Sostenible’ que ha posat en marxa al costat de nou de les seves fundacions d’origen entre les quals es troben Fundación Ávila, Fundación Caja Segovia, Fundación Caja Rioja, Fundación La Caja de Canarias, Fundación Cajamurcia, Fundació Sa Nostra en Baleares, Fundació Caixa Castelló i CajaGranada Fundación, a més de Fundació Iluro.

A més, l’entitat financera ha desenvolupat convocatòries mediambientals amb Fundació Bancaja a la Comunitat Valenciana i amb Fundación Montemadrid, en la Comunitat de Madrid i Castella-la Manxa.

Premsa:

Europa Press (12/11/2020)