Bankia i la Fundació Iluro donen suport a 11 projectes socials a la comarca del Maresme amb 30.000 euros

ACTE DE LLIURAMENT ACCIÓ SOCIAL 2019

17 de maig de 2019

Resolució de la ‘Convocatòria d’Acció Social 2019’

• L’objectiu és impulsar accions socials que millorin l’ocupabilitat i la qualitat de vida de les persones dependents i en risc d’exclusió
  • Un total de 14 entitats de la comarca han presentat els seus programes socials a la convocatòria d’aquest any
  • Les entitats seleccionades rebran l’ajut econòmic en un acte que se celebrarà el pròxim dia 27 de juny a les 13h a l’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró)

Mataró (Barcelona), 17/05/2019. Bankia i la Fundació Iluro donaran suport amb 30.000 euros a un total d’11 projectes socials amb impacte local a la comarca del Maresme que han estat seleccionats en la ‘Convocatòria d’Acció Social 2019’ posada en marxa per totes dues entitats.

La convocatòria, que és part de l’acord anual subscrit un any més per Bankia i la Fundació Iluro, té com a objectiu impulsar programes per al foment de l’ocupació, l’acolliment i atenció a la dependència, projectes de rehabilitació i reinserció social, així com orientació, formació ocupacional i suport a les famílies i atenció a les seves necessitats bàsiques d’alimentació, higiene, educació i salut.

En la selecció dels projectes i la seva avaluació, dels 14 presentats, s’ha valorat la seva utilitat social, la qualitat i capacitat tècnica per a desenvolupar-se, la seva eficiència econòmica, la promoció de la integració i normalització social, la identificació i el nombre de beneficiaris, l’especialització i experiència de les associacions, així com la seva coordinació amb altres agents socials, i la innovació i oportunitat de les accions.

La relació dels projectes que rebran aquests ajuts és la següent:

• Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Maresme (AFAM).
  • Associació TEA – Asperger del Maresme.
  • Associació Veïns Rocafonda, l’Esperança i Ciutat Jardí.
  • Càritas Interparroquial de Mataró.
  • Fundació Àmbit Prevenció.
  • Fundació CEO del Maresme.
  • Fundació Friends.
  • Fundación Internacional Miquel Valls contra la Esclerosis Lateral Amiotrófica.
  • Fundació Salut Mental Catalunya.
  • Fundació Sant Joaquim.
  • Sant Vicenç de Paül

El lliurament dels ajuts a les entitats tindrà lloc en un acte que se celebrarà el pròxim dia 27 de juny a les 13h a l’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró) i al qual assistiran representants dels projectes seleccionats.

Bankia

Bankia consolida i reforça el seu compromís amb la societat a través de cinc línies prioritàries d’acció social: ocupació i formació, habitatge, desenvolupament local i rural, discapacitat i medi ambient. L’entitat financera centra la seva inversió social en aquestes àrees i manté el seu compromís amb la societat a través de la implicació de tota la seva estructura i els seus professionals. La política de Responsabilitat Social Corporativa es caracteritza per ser capil·lar i pròxima en relacionar l’activitat social del banc amb el seu negoci allà on els seus propis professionals detecten problemàtiques socioeconòmiques i col·lectius en situació de vulnerabilitat.

Fundació Iluro

La Fundació Iluro neix amb una vocació cultural i social molt arrelada a la ciutat de Mataró. Constituïda l’any 2013, el Patronat està format per diverses entitats culturals de la ciutat, així com professionals de reconegut prestigi nomenats per la resta de patrons. La Fundació Iluro fomenta la seva acció social a través de tres línies: la inclusió laboral (amb la contractació de persones amb discapacitat), la inclusió social i cultural de col·lectius especials (a través de clubs de lectura a la Biblioteca Popular), i el finançament de projectes socials i culturals amb impacte a la ciutat. L’objectiu comú de totes les línies és la millora de la vida de persones amb capacitats especials i en risc d’exclusió, i transmetre els valors de la fundació.

En l’àmbit cultural gestiona la Biblioteca Popular de Mataró, on es preserva un gran fons patrimonial antic; la Casa Coll i Regàs, una casa modernista projectada per l’arquitecte Josep Puig i Cadafalch; el centre d’exposicions Ateneu, on s’acullen mostres de diverses disciplines artístiques de producció pròpia i externa; i el Premi Iluro, que compta amb 61 convocatòries i premia treballs de monografia històrica local i comarcal.