Bankia i la Fundació Iluro donen suport a 12 projectes socials a la comarca del Maresme amb 45.000 euros

ACCIÓ SOCIAL 2019

30 d’abril de 2020

• L’objectiu és impulsar accions socials que millorin l’ocupabilitat i la qualitat de vida de les persones dependents i en risc d’exclusió
  • La ‘Convocatòria Acció Social 2020’ ha incrementat un 50% la dotació respecte a l’edició anterior

Bankia i la Fundació Iluro donen suport amb 45.000 euros, 15.000 euros més que en l’edició l’anterior -el que suposa un augment del 50% de la dotació-, un total de 12 projectes socials amb impacte local a la comarca del Maresme que han estat seleccionats en la ‘Convocatòria d’Acció Social 2020’ posada en marxa per totes dues entitats el passat mes de març.

La convocatòria, que és part de l’acord anual subscrit un any més per Bankia i la Fundació Iluro, té com a objectiu impulsar programes per al foment de l’ocupació, l’acolliment i atenció a la dependència, projectes de rehabilitació i reinserció social, així com orientació, formació ocupacional i suport a les famílies i atenció a les seves necessitats bàsiques d’alimentació, higiene, educació i salut.

En la selecció dels projectes i la seva avaluació, dels 16 projectes presentats, s’ha valorat la seva utilitat social, la qualitat i capacitat tècnica per a desenvolupar-se, la seva eficiència econòmica, la promoció de la integració i normalització social, la identificació i el nombre de beneficiaris, l’especialització i experiència de les associacions, així com la seva coordinació amb altres agents socials, i la innovació i oportunitat de les accions.

La relació dels projectes que rebran aquests ajuts és la següent:

• Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Maresme (AFAM).
  • Associacio Espai Joäo Martí.
  • Associació TEA Asperger del Maresme.
  • Càritas Interparroquial de Mataró.
  • Fundació Àmbit Prevenció.
  • Fundació Carta de la Pau dirigida a l’ONU.
  • Fundació el Maresme.
  • Fundació Friends.
  • Fundació Miquel Valls.
  • Fundació Salut Mental Catalunya.
  • Fundació Sant Joaquim.
  • Societat de Sant Vicenç de Paül.

Bankia i la Fundació Iluro tramitaran els ajuts econòmics amb caràcter urgent i l’acte de lliurament de les ajudes a les entitats se celebrarà quan les recomanacions sanitàries ho permetin.

Premsa:

Europa Press (30/04/2020)