Bankia i la Fundació Iluro lliuren 30.000 euros a 11 projectes socials de la comarca del Maresme

ACCIÓ SOCIAL 2019

27 de juny de 2019

En el marc de la convocatòria d’Acció Social 2019

• Les entitats seleccionades han recollit l’ajut en un acte celebrat a l’Ateneu de la Fundació Iluro
  • Els projectes seleccionats impulsaran accions socials que millorin l’ocupabilitat i la qualitat de vida de les persones dependents i en risc d’exclusió

Bankia i la Fundació Iluro han fet lliurament aquest dijous d’un total de 30.000 euros a 11 projectes socials amb impacte local a la comarca del Maresme, que han estat seleccionats en la convocatòria d’Acció Social 2019, posada en marxa per ambdues entitats.

En l’acte de lliurament han participat, entre altres, els patrons de la Fundació Iluro, Albert Roy i Isabel Llaquet; la directora de la Fundació Iluro, Marta Ibarz; el director corporatiu de la Territorial de Bankia a Catalunya, Miguel Capdevila; el director de Responsabilitat Social Corporativa (RSC) de Bankia, David Menéndez; la directora comercial de la Territorial de Bankia a Catalunya, Meritxell Sánchez; el director de zona Mataró-Maresme, Alfredo Lopera; així com representants de les entitats beneficiades en aquesta edició.

El director corporatiu de la Territorial de Bankia a Catalunya ha destacat “el compromís de l’entitat, un any més, amb les associacions que treballen dia a dia per millorar la societat de la comarca del Maresme”, així com “l’orgull que suposa per a Bankia col·laborar amb la Fundació Iluro per a beneficiar als col·lectius més desfavorits”.

En aquesta línia, el patró de la Fundació Iluro ha subratllat que estan “contents d’acollir la tercera edició del ajuts socials Bankia-Fundació Iluro perquè ens permet doblar la capacitat econòmica per a ajudar entitats, arribar a més projectes i a més col·lectius vulnerables i, en conseqüència, conèixer amb més profunditat on podem ser útils”.

En la selecció dels projectes s’utilitza un sistema d’avaluació que té en compte per igual la valoració del projecte i la valoració com a entitat. En la valoració dels projectes es determina, entre altres, la qualitat de la intervenció (pertinència i necessitat, claredat de l’objectiu, viabilitat del projecte i la innovació), l’impacte (nombre de beneficiaris i el grau de transformació d’ells) i el pressupost del projecte. Per altra part, en la valoració de l’entitat es tenen en compte aspectes com la seva capacitat organitzativa (nombre de professionals i voluntaris, el seu arrelament local), la seva capacitat institucional (a través de certificats de qualitat), la seva capacitat econòmica (solvència, diversificació d’ingressos i la seva capacitat per a gestionar l’ajuda) i la seva capacitat relacional per al treball en xarxa.

Les entitats seleccionades desenvoluparan els següents projectes:

• La Fundació CEO del Maresme gestiona un projecte d’acompanyament a les persones amb discapacitat intel·lectual en la seva incorporació al mercat de treball a través de la seva participació activa en el programa de millora de la seva ocupabilitat, elevant el seu nivell d’autoestima i confiança.
  • La Fundació Àmbit Prevenció desenvolupa un programa d’Inserció sociolaboral per a persones en situació d’exclusió social amb la realització d’activitats motivacionals, la formació de les competències bàsiques i transversals (formació en TIC, coneixement de les xarxes per a la cerca d’ocupació) i la realització d’accions formatives i comunitàries.
  • La Fundació Salut Mental Catalunya duu a terme un projecte que constitueix una estructura de suport social la missió del qual és contribuir al fet que les persones amb trastorns mentals utilitzin activitats d’oci per a millorar la seva qualitat de vida.
  • Càritas Interparroquial de Mataró gestiona un projecte dirigit a infants i adolescents amb l’objectiu de contribuir al fet que la situació de vulnerabilitat o d’exclusió social familiar afecti el menys possible al desenvolupament d’aquest col·lectiu infantil.
  • La Fundación Internacional Miquel Valls contra la Esclerosis Lateral Amiotròfica gestiona la cessió dels productes del seu Banc de Productes de Suport, necessaris durant tot el temps que el requereixin els afectats d’ELA.
  • La Associació Veïns Rocafonda, l’Esperança i Ciutat Jardí treballa en un projecte d’integració intercultural per a dones del barri de Rocafonda de Mataró.
  • La Fundació Friends, que amb el projecte educatiu ‘EducaFriends’ ofereix suport i acompanyament psicopedagògic a joves i adults amb TEA perquè puguin seguir i finalitzar els seus estudis acadèmics.
  • La Associació TEA – Asperger del Maresme coordina el projecte ‘LaboraTEA’ tenint en compte les dificultats de les persones amb TEA, a través d’un pla d’avaluació, orientació, entrenament i tutorització per a l’acompanyament al món laboral d’aquest col·lectiu.
  • La Associació de Familiars de Malalts d’Alzheimer del Maresme (AFAM) impulsa un taller de musicoteràpia dirigit a persones diagnosticades amb Alzheimer a la comarca del Maresme.
  • La Fundació Sant Joaquim mantindrà, gràcies a l’ajut rebut i amb un projecte de continuïtat, tota l’activitat que es desenvolupa en el seu menjador social per a famílies sense recursos.
  • Las Conferències Sant Vicenç de Paül desenvolupa un projecte per a poder realitzar activitats d’oci i tallers durant tot l’any per a millorar les capacitats socials, i adaptar i reforçar la participació en la societat per a persones amb addiccions.

Premsa:

Mataró Audiovisual (28/06/2019)