CaixaBank i la Fundació Iluro recolzen 3 projectes mediambientals del Maresme

CaixaBank i la Fundació Iluro recolzen tres projectes mediambientals del Maresme

29 de novembre de 2022

L’Associació Naturalistes del Montnegre i la Tordera, la Federació d’Agrupacions de Defensa Vegetal Selmar i FECDAS Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques han estat seleccionades en el marc de la ‘Convocatòria de Medi Ambient 2022’ llançada a nivell nacional i dotada amb un milió d’euros.

La convocatòria, a la qual s’han presentat un total de 165 iniciatives, té per objectiu donar suport a projectes encaminats a la millora del patrimoni natural, a través de la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental, l’economia circular i el desenvolupament rural.

CaixaBank i la Fundació Iluro han seleccionat tres projectes mediambientals del Maresme en el marc de la ‘Convocatòria de Medi ambient 2022’ llançada a nivell nacional i dotada amb un milió d’euros.

En aquesta edició s’han presentat un total de 165 iniciatives que tenen per objectiu donar suport a projectes encaminats a la millora del patrimoni natural, mitjançant la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental, l’economia circular i el desenvolupament rural.

Les iniciatives beneficiàries de la convocatòria han estat:

• L’Associació Naturalistes del Montnegre i la Tordera amb el projecte ‘Atles dels amfibis i rèptils de la baixa Tordera: Estudi de la distribució d’amfibis i rèptils de la Tordera com a mesura preliminar per establir les necessitats de conservació’.
  • FECDAS Federació Catalana d´Activitats Subaquàtiques amb el projecte ‘BMMATARÓ: Inventari de la vida als fons marins de Mataró mitjançant fotografies  submarines amb participació de fotògrafs voluntaris i assessorament de biòlegs’.
  • La Federació d’Agrupacions de Defensa Vegetal Selmar amb el projecte ‘Millora de la biodiversitat en sistemes hortícoles per al control de plagues: Selecció de plantes per formar marges reservori, formació de marges reservori amb les plantes seleccionades i seguiment periòdic’.

A la convocatòria s’han pogut presentar entitats privades, sense ànim de lucre i amb una antiguitat mínima d’un any i la seu o delegació de les quals estigués al Maresme. Les iniciatives s’han emmarcat en alguna de les tipologies següents:

• Biodiversitat. Projectes que fomentin la conservació, restabliment i ús sostenible dels ecosistemes (terrestres, marins i d’aigua dolça), així com la posada en valor dels serveis que proporcionen. En particular, es tracta de projectes que fomentin la conservació dels boscos, els aiguamolls, les muntanyes, els sòls, o la fauna amenaçada o en perill.
  • Economia circular. Projectes que ajudin a reduir i reciclar residus, amb una menció especial als plàstics.
  • Innovació ambiental. Projectes que proposin innovació tecnològica (procediments, tècniques, sistemes o productes nous o modificats que resulten útils per reduir o evitar el dany ambiental).
  • Repte demogràfic vinculat a l’impacte ambiental. Projectes que impliquin lluita contra la despoblació, el desenvolupament rural i que alhora tinguin un component de protecció ambiental o d’impacte ambiental positiu.

El compromís social de CaixaBank també és un compromís amb el medi ambient i amb la transició a una economia baixa en carboni. L´entitat gestiona la seva activitat diària en el marc d´aquest compromís, respectant l´entorn i les persones, i destina una part del pressupost a desenvolupar estratègies climàtiques a llarg termini.