CaixaBank i la Fundació Iluro recolzen tres projectes mediambientals de les entitats Associació Posidònia 2021, Natura Entitat de Medi Ambient i Fundació Emys

9 de desembre de 2021

• Les entitats han estat seleccionades en el marc de la ‘Convocatòria de Medi ambient 2021’.

• La convocatòria, dotada de 30.000 euros i on s’han presentat un total de vuit iniciatives, té com a objectiu donar suport a projectes encaminats a la millora del patrimoni natural, a través de la protecció de la biodiversitat, la innovació ambiental i la lluita contra la despoblació.

CaixaBank i la Fundació Iluro han seleccionat tres projectes mediambientals a la comarca del Maresme dins de la ‘Convocatòria de Medi ambient 2021‘:

• ‘Estudi de distribució i foto-identificació de cetacis en la costa del Maresme’, de l’Associació Posidònia 2021, té l’objectiu principal de realitzar un catàleg fotogràfic i recollir dades sobre els cetacis per a posteriors estudis sobre les seves poblacions, així com realitzar mapes de distribució de les diferents espècies de cetacis que freqüenten el litoral català, en concret en les aigües que banyen les costes del Maresme.

• ‘Acord de custòdia per a la recuperació ambiental de les dunes i platges naturals del Varador (Mataró)‘, de Natura Entitat de Medi Ambient, té com a objectiu general la restauració ambiental de l’espai de platja ocupat actualment per les dunes i les comunitats vegetals psammòfiles i ruderals, per a consolidar un espai per a la biodiversitat, la resiliència enfront del canvi climàtic i l’educació ambiental.

• ‘Ecosistemes vius a Malgrat de Mar’, de Fundació Emys, que consisteix en corregir la tendència de pèrdua de gran part de les seves zones humides durant els darrers anys, creant, protegint i divulgant els valors d’aquests hàbitats naturals, assegurant evitar l’increment del declivi en els pròxims anys.

L’objectiu de la ‘Convocatòria de Medi ambient 2021’, dotada amb 30.000 euros i on s’han presentat vuit projectes, és donar suport a iniciatives encaminades a la millora del patrimoni natural. Els projectes presentats i seleccionats s’emmarquen dins de diferents tipologies, com la biodiversitat (conservació i ús sostenible dels ecosistemes), l’economia circular (reducció i reciclatge de residus, especialment plàstics), la innovació ambiental  (tecnologies útils per reduir o evitar el dany ambiental), així com el repte demogràfic vinculat a l’impacte ambiental.

El compromís social de CaixaBank també és un compromís amb el medi ambient i amb la transició a una economia baixa en carboni. L’entitat gestiona la seva activitat diària en el marc d’aquest compromís, respectant l’entorn i les persones, i destina una part del pressupost a desenvolupar estratègies climàtiques a llarg termini.