El voluntariat, al peu del canó per la pandèmia | El Punt Avui

5 de desembre de 2020

El voluntariat, al peu del canó per la pandèmia

•  Les entitats agraeixen avui el paper dels col·laboradors per atendre les persones vulnerables
  •  Reclamen més suport públic per continuar amb els projectes presencials i telemàtics

“Sense ells, res del que fem seria possible”, diu més que agraïda la responsable del voluntariat de la Fundació Iluro, Mireia Valls. L’impacte de la pandèmia ha obligat a reorganitzar els vuit projectes de voluntariat cultural que impulsa l’entitat mataronina. Alguns s’han pogut reprendre de manera presencial, amb les mesures de seguretat, per fer tallers de memòria i les trobades lingüístiques amb persones nouvingudes. Però, per evitar riscos en un voluntariat que per l’edat és dins del col·lectiu de risc, s’han fet virtuals les sessions per ajudar a llegir els escolars que tenen més dificultats. “Eren reticents a les pantalles, però han vist que és fàcil i que els poden continuar ajudant encara que no sigui ben bé el mateix”, diu Valls. La plataforma Zoom ha estat l’alternativa per a la voluntària de l’entitat que un cop per setmana es connecta amb els malalts d’oncologia de l’hospital i hi passa dues hores comentant temes culturals. Valls lamenta que no s’hagi pogut mantenir el club de lectura que feien per a persones amb discapacitat, amb qui estan en contacte per videotrucada.

Avui les entitats, coincidint amb el Dia Internacional del Voluntariat, agraeixen la tasca de milers de col·laboradors que, tot i el confinament i l’actual context de pandèmia, estan al costat de les persones més vulnerables. La Federació Catalana del Voluntariat demana a l’administració més suport econòmic i facilitats per a les entitats per continuar amb els projectes presencials i telemàtics.

Notícia origial a : El Punt Avui (05/12/2020)