En Bici Sense Edat arriba a Mataró de la mà de la Fundació Iluro

1 de març de 2022

El projecte de voluntariat En Bici Sense Edat arriba a Mataró de la mà de la Fundació Iluro.

Gràcies a l’impuls de la Fundació Iluro a la ciutat de Mataró es posa en marxa el programa de passejades intergeneracionals En Bici Sense Edat, que promou l’acompanyament a la gent gran o persones de mobilitat reduïda a partir de l’organització de passejades en tricicles elèctrics especialment adaptats.

La Fundació Iluro amb la seva voluntat d’apropar-se a col·lectius vulnerables, obra aquesta nova línia de voluntariat per sumar-se a una nova cadena de favors a la ciutat, amb un programa nou i innovador.

En Bici Sense Edat és un programa de voluntariat social que, a través de les passejades en tricicle elèctric, ajuda a millorar la qualitat de vida de les persones que hi participen, lluitant contra la soledat no volguda de la gent gran, promovent el seu envelliment saludable i la seva inclusió en la vida quotidiana de la ciutat.

A Catalunya el programa està en marxa des de 2016 de la mà de l’associació En Bici Sense Edat i amb el suport d’altres entitats d’àmbit local. En l’actualitat l’organització dinamitza passejades diàriament a les ciutats de Barcelona, Castelldefels, Cardedeu, Granollers, Terrassa i Sant Just Desvern amb la participació d’unes 250 persones voluntàries i la utilització de 15 tricicles, oferint a cada cop a més gent la possibilitat de crear noves relacions intergeneracionals i de tornar a connectar amb el seu entorn, una necessitat cada cop més important per pal·liar els efectes del confinament i la pandèmia.

Des de la Fundació Iluro es donarà suport a una sèrie de sessions informatives i de formació al voluntariat obertes a totes aquelles persones interessades a sumar-se a participar.

S’obren les inscripcions a la formació gratuïta adreçada a les persones que volen formar part de l’equip de voluntariat per acompanyar a les passejades, tant com a conductor/a del tricicle com acompanyant en bicicleta.

Més informació a fundacioiluro.cat/voluntariat

Premsa