Entrades exhaurides en l’estrena del cicle Escena i Pensament

La representació d’‘Alexa’, de Marc Abril, i l’exhibició de Pol Carmona al piano, tot un èxit de convocatòria

El passat divendres, 29 de setembre, l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro va haver de penjar el cartell d’”Entrades exhaurides” unes hores abans de l’inici de l’espectacle que donava el tret de sortida al cicle Escena i Pensament. L’atractiva proposta va confirmar que els mataronins i maresmencs tenen interès per una cultura jove, innovadora i de proximitat.

La nit va començar amb la fantàstica actuació al piano de Pol Carmona Díez, un jove alumne de l’Aula de Música Masafrets que amb només 11 anys d’edat va deleitar els presents amb un repertori modern i variat. La sala va gaudir de les notes de Coldplay i Pablo López, entre d’altres artistes i grups coneguts, en una perfecta execució al piano que va fer les delícies del públic, impressionat per la joventut, perícia i talent de l’intèrpret.

Pol Carmona Díez, de l’Aula de Música Masafrets

A continuació va arribar la representació de microteatre ‘Alexa’, escrita i dirigida pel mataroní Marc Abril i interpretada per Marta de Santos i Enric Punsola. La història dels seus personatges i la seva curiosa relació amb l’aparell d’intel·ligència artificial que dóna nom a l’espectacle va fer riure de valent el públic, i segurament també el va fer reflexionar sobre el món que estem construint amb la tecnologia que tenim a l’abast i l’ús que li donem.

Al final de l’espectacle, el director del mateix i la responsable de l’àrea de Cultura de la Fundació Iluro, Laia Estañol, van unir-se als actors a l’escenari per oferir al públic un espai de debat i col·loqui on es va tractar el tema de la intel·ligència artificial i el seu impacte a les nostres vides quotidianes.

D’esquerra a dreta, els actors Marta de Santos i Enric Punsola i el director de l’obra, Marc Abril

Durant el vespre, el públic assistent va poder degustar una beguda Vitae Kombutxa fruit de la col·laboració amb aquesta empresa maresmenca, la Xarxa de Productes de la Terra i el Consell Comarcal del Maresme.

El dia següent, dissabte 30 de setembre, va tenir lloc la segona representació, amb el mateix programa del dia de l’estrena. La convocatòria va tornar a ser un èxit i es van tornar a esgotar les entrades per gaudir-la.

‘Cossos’, de Maria Lamata, serà la propera obra que es representarà a l’Ateneu en el marc del cicle Escena i Pensament

Aquells qui s’ho van perdre (i els qui volen repetir i seguir descobrint l’art del talent jove local) tenen la oportunitat de gaudir d’un nou espectacle del cicle d’arts escèniques d’aquí a unes setmanes. Serà divendres 27 i dissabte 28 d’octubre quan la segona de les obres seleccionades pel cicle Escena i Pensament aterri a l’Ateneu. En aquest cas es tracta de ‘Cossos’, una proposta de teatre musical escrita, dirigida i interpretada per la també mataronina Maria Lamata junt amb Elisenda Fàbregas i Carla Gonzalez.

‘Cossos’ es fixa en els cànons estètics, la salut mental i temes encara força tabú, com ho és el del plaer femení, creant un espai on es posen de manifest les contradiccions entre la vida lligada al món digital i la necessitat de cantar a l’amor propi i d’acceptar els diferents cossos.

Amb una interessant posada en escena i equilibrant perfectament sentit de l’humor i vulnerabilitat, combina música en directe, diàlegs teatralitzats, moviment i improvisació per fer les delícies d’un públic que no quedarà indiferent.

Com ja va fer Marc Abril a ‘Alexa’, al final de les representacions la seva creadora i actriu oferirà un col·loqui per conversar amb el públic sobre els temes que s’hi tracten.

També en aquesta ocasió gaudirem d’una actuació musical a càrrec de l’Aula de Música Masafrets i es tornarà a comptar amb una beguda Vitae Kombutxa per oferir a cada assistent, inclosa al preu de l’entrada.

Les entrades ja estan a la venda i es poden adquirir tant de manera presencial a l’Ateneu (La Riera, 96) com online en aquest enllaç.

Escena i Pensament, un cicle d’arts escèniques pensat per impulsar i recolzar el talent jove i innovador de la ciutat i la comarca

Aquesta és la primera edició d’aquest cicle d’arts escèniques, organitzat per la Fundació Iluro de Mataró i que busca posar en valor les produccions escèniques locals, apostant pel talent jove i innovador. Neix d’una convocatòria oberta a tots els artistes, agents culturals, escoles de teatre, música i altres disciplines de les arts escèniques de la ciutat.

La convocatòria oberta buscava donar suport a la creativitat i la innovació cultural d’artistes emergents de Mataró i del Maresme tot programant un cicle d’espectacles que concentressin diferents disciplines de les arts escèniques, la dansa i la música.

Amb aquesta proposta, la Fundació Iluro es reafirma en l’objectiu de treballar per una oferta cultural de qualitat, accessible i de proximitat a la ciutat, així com en el d’impulsar les arts locals i comarcals, tot afavorint la visibilitat i l’impacte de talent jove i esdevenint-ne un punt de recolzament.

Han estat tres els espectacles escollits per conformar aquesta primera edició del cicle: Alexa, de Marc Abril, ja representada; Cossos, de Maria Lamata, els propers 27 i 28 d’octubre, i Vocis, de Carla Piris, que tancarà l’edició els dies 26 i 27 de novembre.