Comença el primer cicle de l’Espai Escena i Pensament de l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro, que acollirà tres espectacles de joves artistes mataronins: Alexa, Cossos i Vocis

• Es tracta de la primera edició d’aquest cicle d’arts escèniques, organitzat per la Fundació Iluro de Mataró i que busca posar en valor les produccions escèniques locals, apostant pel talent jove i innovador.
  • El primer dels espectacles, Alexa, escrita i dirigida per Marc Abril, s’estrenarà divendres 29 de setembre.

El proper divendres, 29 de setembre, es donarà el tret de sortida a la primera edició de l’Espai Escena i Pensament amb l’estrena de l’espectacle de microteatre Alexa. Aquest cicle, creat per la Fundació Iluro de Mataró, neix d’una convocatòria oberta a tots els artistes, agents culturals, escoles de teatre, música i altres disciplines de les arts escèniques de la ciutat.

La convocatòria oberta buscava donar suport a la creativitat i la innovació cultural d’artistes emergents de Mataró i del Maresme tot programant un cicle d’espectacles que concentressin diferents disciplines de les arts escèniques, la dansa i la música.

Amb aquesta proposta, la Fundació Iluro es reafirma en l’objectiu de treballar per una oferta cultural de qualitat, accessible i de proximitat a la ciutat, així com en el d’impulsar les arts locals i comarcals, tot afavorint la visibilitat i l’impacte de talent jove i esdevenint-ne un punt de recolzament.

Finalment han estat tres els espectacles escollits per conformar aquest cicle: Alexa, de Marc Abril; Cossos, de Maria Lamata, i Vocis, de Carla Piris.

Alexa, de Marc Abril, s’estrenarà el 29 de setembre

El primer a estrenar-se davant el públic a l’Ateneu Centre Cultural serà Alexa, una proposta de microteatre escrita i dirigida pel mataroní Marc Abril i interpretada per Marta de Santos i Enric Punsola. Es tracta d’una obra còmica que es fixa en un tema tan humà com ho són les relacions de parella mirant-se’l a través del prisma de la intel·ligència artificial.

La sinopsi ens avança que la història gira entorn de la parella formada per l’Enric i la Cris, que atravessen una crisi, però l’Enric no entén què és el que falla. Gairebé sense adonar-se’n intentarà trobar les respostes als seus problemes en la intel·ligència artificial, i ja es veu a venir que aquesta és una opció, si més no, arriscada.

Alexa s’estrenarà el 29 de setembre a les 20h i es representarà també l’endemà, 30 de setembre, a la mateixa hora. Al final de cada representació el director de l’obra, Marc Abril, oferirà un col·loqui per conversar amb el públic sobre la mateixa. Entrades ja a la venda!

Cossos, de Maria Lamata, es representarà els dies 27 i 28 d’octubre

A finals d’octubre, concretament els dies 27 i 28 a les 20h, serà el torn de Cossos, creada per Maria Lamata i representada per ella mateixa junt a Elisenda Fàbregas i Carla Gonzalez. Es tracta d’un espectacle pedagògic i humorístic pensat per a adolescents però que de ben segur farà reflexionar i gaudir al públic de totes les edats, tot posant sobre la taula les incomoditats de la descoberta de ser dona.

Cossos es fixa en els cànons estètics, la salut mental i temes encara força tabú, com ho és el del plaer femení, creant un espai on es posen de manifest les contradiccions entre la vida lligada al món digital i la necessitat de cantar a l’amor propi i d’acceptar els diferents cossos.

Amb una interessant posada en escena i equilibrant perfectament sentit de l’humor i vulnerabilitat, combina música en directe, diàlegs teatralitzats, moviment i improvisació per fer les delícies d’un públic que no quedarà indiferent. Al final de la representació, la seva creadora i actriu oferirà un col·loqui per conversar amb el públic sobre els temes que s’hi tracten.

Vocis, de Carla Piris, tancarà el cicle el 24 i 25 de novembre

La primera edició de l’Espai Escena i Pensament posarà el seu punt i final el cap de setmana del 24 i 25 de novembre amb la representació de Vocis, dirigida i interpretada per la coreògrafa Carla Piris juntament amb Roser Dresaire, Carlota Mas-beya i Maria Garriga

Es tracta d’un espectacle multidisciplinar que, a partir de la relació natural entre el cos i la veu, es fixa en una sensació indescriptible però que ens és altament familiar, aquells moments de la vida on la veu surt del cos però no és per parlar, tals com els del vaivé d’una cançó de bressol, la força d’un càntic rebel, retorçar-se en un gemec o obrir-se amb un crit. Vocis porta la quotidianitat d’aquestes expressions a una coreografia visual i sonora d’alt contingut emocional i estètic.

Tot un viatge sensorial que té per objectiu posar la veu de les dones al centre, explorant la seva força i complexitat, alhora que proposa una nova manera de jugar amb la convivència del cant i la dansa dalt d’un escenari i utilitza el so i la llum per crear diferents atmosferes.

Col·laboració amb l’Aula de Música Masafrets

Insistint en el desig de servir com a espai visibilitzador i de suport del talent jove i l’art escènic de la ciutat, cadascun dels espectacles anirà precedit per una introducció musical a càrrec de l’Aula de Música Masafrets de Mataró

En el cas del primer espectacle, Alexa, serà l’alumne Pol Carmona Díez, pianista, qui inauguri l’escenari.

Entrades ja a la venda a preus populars

Les entrades ja es poden adquirir tant de manera física a l’Ateneu Centre Cultural (La Riera, 96) com en línia, a través de la pàgina Codetickets

A banda de l’actuació musical prèvia a l’espectacle a càrrec dels alumnes de l’Aula de Música Masafrets, cadascuna inclou una beguda de Vitae Kombucha, una petita empresa productora de begudes situada a Pineda de Mar.

Per fer possible aquest cicle d’arts escèniques també s’ha comptat amb la col·laboració de la Xarxa Productes de la Terra Maresme.