L’Acadèmia de Cinema Català, el Foment Mataroní i la Fundació Iluro signen el conveni per acollir a Mataró el Cicle Gaudí

11 de gener de 2022

L’ACADÈMIA DE CINEMA CATALÀ, EL FOMENT MATARONÍ I LA FUNDACIÓ ILURO SIGNEN EL CONVENI PER ACOLLIR A MATARÓ EL CICLE GAUDÍ, AMB LA COL·LABORACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE MATARÓ

EL CICLE GAUDÍ PORTA AL TERRITORI UN CIRCUIT ESTABLE DE CINEMA CATALÀ I ESTÀ PRESENT EN MÉS DE 90 SALES DE CATALUNYA

En el recentment estrenat Espai Escena i Pensament de l’Ateneu Centre Cultural, s’ha signat el conveni de col·laboració entre el Foment Mataroní, la Fundació Iluro, l’Ajuntament de Mataró i l’Acadèmia de Cinema Català, per portar a Mataró el Cicle Gaudí.

El conveni estableix el marc de col·laboració en el Projecte de Circuit estable de cinema català per tal que el municipi de Mataró es beneficiï del visionat de les produccions catalanes recents que el Cicle Gaudí porta al territori, amb la finalitat de promocionar el cinema català a la ciutat.

El projecte arriba a Mataró a través del Foment Mataroní, sala que projectarà les 10 pel·lícules catalanes (una al mes) en la seva sala situada al carrer Nou, i la Fundació Iluro que s’encarregarà de col·laborar amb el projecte enriquint les projeccions mensuals amb debats previs a les projeccions, que es realitzaran a l’Espai Escena i Pensament de l’Ateneu Centre Cultural, a La Riera 92 / carrer de Bonaire 3.

El Cicle Gaudí és un projecte que impulsa l’Acadèmia del Cinema Català que constitueix una xarxa estable de sales a Catalunya que porta 10 pel·lícules catalanes l’any, una cada mes, a prop d’un centenar de poblacions de tot el territori.

El Cicle Gaudí arrenca la seva trajectòria a Mataró el proper dijous 27 de gener amb la pel·lícula Pan de limón con semillas de amapola dirigida per Benito Zambrano, que ha rebut el suport de la crítica i ha aconseguit una nominació al Goya al Millor guió adaptat.

Des del seu naixement, el Cicle Gaudí s’ha expandit ràpidament pel territori, passant de les 12 sales amb què va començar el 2016 a la província de Barcelona, al centenar que formen part de la xarxa que cobreix tota Catalunya i altres territoris.

Premsa:

Mataró Audiovisual (12/01/2022)