L'Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro inicia una línia d'activitats per fomentar la creativitat i la robòtica

Dissabtes de Robòtica a l'Ateneu

8 de març de 2022

Aquest març, l’Espai Persones del remodelat Ateneu Centre Cultural obre les portes als robots i ho fa de la mà de Tbkids, una experimentada empresa dedicada a la robòtica i l’educació.

Amb un primer curs d’introducció a la robòtica, s’inicia un projecte que pretén fomentar la creativitat i la curiositat des d’edats primerenques a través de micro projectes de base tecnològica.

Els Dissabtes de Robòtica a l’Ateneu esdevenen un espai on els infants poden imaginar, dissenyar, crear, programar prototips i robots amb diferents plataformes tecnològiques. Un cicle de tres tallers per apropar-se i descobrir l’apassionant món de la robòtica d’una manera pràctica i divertida. Els tres tallers aborden els fonaments de la robòtica i estan dissenyats per a fer-se individualment o en la totalitat, a través d’abonaments a les sessions. Els dissabtes 12 i 26 de març i 2 d’abril seran les dates dels tallers que destinats a nens i nenes d’entre 6 i 12 anys.

En el primer dels tallers es dissenyaran Pokéballs personalitzades i es construirà un llançador automàtic per capturar el màxim nombre de Pokémons possibles. En el segon taller s’utilitza el poder de la robòtica per crear mandales de forma automàtica, decorant cadascuna de les obres d’art i poder portar-les a casa. Per últim, es farà un prototip de vehicle sostenible per acabar amb la contaminació del transport… i a més a més es posarà a prova cadascun dels vehicles a partir de reptes i una cursa final.

Un projecte que ha de créixer

El primer pas d’aquest projecte va ser un taller realitzat aquest passat Nadal que va tenir una gran acceptació. Ara s’ha programat aquest curs inicial d’introducció a la robòtica amb la intenció de presentar un campus de robòtica per aquest estiu, i una futura línia d’activitats i propostes estables entorn de la robòtica com a opció extraescolar. Una aposta de la Fundació Iluro per obrir aquest espai als més joves a partir de dinàmiques i propostes atractives per aquests públics.

Més informació i reserves a https://entradas.codetickets.com/entradas/fundacio-iluro/robotica