Ultra Clean Marathon, una neteja de brossa i activitats educatives a la platja del Varador de Mataró

8 de maig de 2019

La Fundació CRAM i l’Associació Posidònia 2021, amb el suport de l’Ajuntament de Mataró, la Fundació Iluro i Bankia, es sumen a l’Ultra Clean Marathon amb una neteja de brossa i activitats educatives a la platja del Varador de Mataró, el pròxim divendres 10 de maig.

La Fundació CRAM i l’Associació Posidonia 2021, amb la col.laboració de la Fundació Iluro i Bankia organitzarà a l’arribada de l’etapa una neteja de platges i un taller sobre la problemàtica dels residus al mar i la contaminació marina. En aquesta activitat participaran nens i nenes del Consell d’Infants de la ciutat.

Mataró acollirà el divendres 10 de maig el final de la sisena i penúltima etapa de l’Ultra Clean Marathon, una prova esportiva i de sensibilització que forma part de la campanya Let’s Clean Up Europe. Una prova oberta a tothom que vol conscienciar la ciutadania sobre la importància de conservar els espais naturals i la necessitat de retirar els residus abandonats en aquests espais.

Els participants de l’Ultra Clean Marathon arribaran en caiac a la platja del Varador de Mataró, al costat del braç del Port, el divendres 10 de maig cap a les 17 h, i a partir d’aquesta hora, s’organitzarà una neteja de la platja del Varador de Mataró i una activitat educativa i de sensibilització sobre la problemàtica dels plàstics i altres residus al medi marí.

Let’s Clean Up Europe! i l’Ultra Clean Marathon comparteixen els mateixos objectius. En el cas de la primera es tracta d’una campanya europea que enguany es celebra del 10 al 12 de maig, amb intervencions de neteja als espais naturals com a acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que es llencen de forma incontrolada.

L’Ultra Clean Marathon és una prova no competitiva organitzada per Xarxa de Conservació de la Natura i l’Agència de Residus de Catalunya que té com a objectiu promoure una activitat a l’aire lliure respectuosa amb l’entorn  natural i una consciència i compromís global amb el medi ambient. Durant una setmana, del 5 a l’11 de maig, els participants faran una ruta circular de set etapes que transcorrerà 700 km per zones d’alt valor paisatgístic i natural de Catalunya, combinant 3 modalitats: etapes de córrer, en bici i en caiac.

La prova està oberta a la participació de tothom, a títol individual o en equips, i es poden fer recorreguts sencers o només acompanyar en els darrers quilòmetres de cada etapa. Els participants recolliran residus mentre passen pels diferents espais naturals, i es preveu premiar la persona que reculli més brossa, qui hagi recollit el residu més perillós per a la natura i qui reculli el residu més curiós.

Més informació a http://ultracleanmarathon.cat/ca/etapa/etapa-6-blanes-mataro/

Premsa: