VOLUNTARIAT

CLOENDA DE VOLUNTARIAT 2016

Aquest any ja són tres els projectes de voluntariat fets realitat a la Fundació Iluro, tots ells realitzats als espais de la Biblioteca Popular. L’any 2015 es va començar una fase pilot amb 9 voluntaris i aquest curs s’han arribat als 21, amb la voluntat de seguir creixent en nombre de voluntaris i en projectes.

Per a ajudar a millorar la comprensió lectora dels infants hem aplicat el projecte LECXIT, en col·laboració amb l’Escola Balmes i el Col·legi Cor de Maria. Els resultats han estat molt positius, segons informes de les escoles, observant millores en la lectura dels nens que hi participen.

Per reforçar la integració de persones amb discapacitat intel·lectual, hem creat un nou club de lectura, anomenat VIATGERS INTRÈPIDS, en col·laboració amb la Fundació el Maresme, enfocat a acollir un lloc de reunió al voltant de la lectura.

Amb la voluntat d’oferir continguts culturals a totes aquelles persones que es veuen implicades en un procés oncològic, ha nascut COMPANYS DE VIATGE, en col·laboració amb el servei d’oncologia de l’Hospital de Mataró. Aquest projecte va ser presentat, el passat mes d’abril, a la jornada ‘Estil de vida i Càncer’ organitzat pel mateix servei d’oncologia i l’Associació Maresme Oncològic. Les activitats realitzades no només es relacionen amb la lectura, sinó que es realitzen sessions de cinema o debats oberts.

La fundació va voler agrair als voluntaris el seu temps i dedicació fent un acte de cloenda molt sentit i amb sorpreses. La trobada començà de la mà d’Isabel Llaquet, patrona de la Fundació Iluro, i la directora de l’entitat, Marta Ibarz, que van agrair la dedicació dels voluntaris i van mostrar la satisfacció que té la fundació amb aquest tipus de voluntariat cultural. Tot seguit va intervenir Mireia Vall, coordinadora dels voluntaris, qui va presentar els tres projectes en conjunt, donant pas als petits lectors del Lecxit, que van recitar uns fragments de El petit príncep.

Després, les voluntàries que dinamitzen Viatgers Intrèpids, van explicar els llibres llegits durant l’any i els vincles creats al grup.

La voluntària que dinamitza Companys de Viatge va explicar l’enriquidor recorregut dels assistents amb les seves vivències, dut a terme en un ambient càlid i distès que ha permès crear uns lligams ferms i perdurables.

Enguany s’han realitzat 18 parelles voluntari/infant de Lecxit, 8 lectors de Viatgers Intrèpids i 6 Companys de Viatge. Són un total de 70 sessions les que han vist il·lusionar-se i créixer tots els grups al llarg del curs. De fet, l’èxit és tal que, tret dels infants, la resta de projectes continuaran reunint-se al llarg de l’estiu.

Georgina Blanch, artista i docent musical mataronina, va concloure l’acte i no només va animar a tots els assistents a continuar gaudint dels voluntariats sinó que va alçar-los a tots al ritme d’un “Brillaré, brillaré”. A més a més, va compartir la seva experiència com a voluntària en diferents entitats i ens va recordar també la importància de donar les gràcies, animant a fer-ho individualment, esdevenint un moment màgic de paraules d’agraïment de voluntaris, participants i assistents.

De part de la Fundació Iluro només queda donar les gràcies a tots ells per fer possible una experiència tan excepcional aquell dia i tot l’any. Gràcies pel seu temps, la seva confiança i la seva il·lusió. La fundació seguirà treballant en aquest tipus de projectes coherents amb el seu paper actual a la societat mataronina.