VOLUNTARIAT

CLOENDA DE VOLUNTARIAT 2022

Imatges de l’acte

LA FUNDACIÓ ILURO CELEBRA L’ACTE DE CLOENDA, DE LA VUITENA EDICIÓ DEL VOLUNTARIAT SOCIOCULTURAL I ESPORTIU, A L’ESPAI PERSONES DE L’ATENEU CENTRE CULTURAL, AMB UNA ASSISTÈNCIA SETMANAL DE 52 PERSONES.

La Fundació Iluro ha celebrat l’acte de cloenda dels 9 clubs de lectura, d’art i d’esport, fets a mida de les necessitats reals dels seus usuaris, liderats per persones voluntàries en l’àmbit cultural i esportiu, els quals s’ofereixen setmanalment des de fa 9 anys a col·lectius vulnerables de la nostra ciutat.

Enguany l’acte s’ha realitzat al nou Espai Persones, situat a la segona planta de l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro, concebut com un lloc per a tothom, construït amb i per la gent on es treballa frec a frec amb el voluntariat, amb la finalitat de mantenir privacitat, de donar simultaneïtat a diverses activitats i d’oferir més franges horàries per poder donar cabuda a nous projectes.

La Fundació Iluro, en paraules de Marta Ibarz, directora de l’entitat, i de Mireia Vall, coordinadora del voluntariat, ha agraït la dedicació i el compromís dels voluntaris amb gran satisfacció per la continuïtat d’aquest projecte sociocultural que es va iniciar ara fa 9 anys. La cloenda ha finalitzat amb la interpretació d’un parell de peces musicals, a càrrec de l’Ariadna Rodríguez Masafrets, amb qui la Fundació ha iniciat uns tallers musicals i pedagògics per fer ús de l’art com a revolució personal i col·lectiva.

Aquest any s’han realitzat 9 clubs de lectura, art i esport amb una a participació setmanal de 52 persones.

• LECXIT, per a la millora de la comprensió lectora per a infants d’educació primària, transformat en virtual.
  • Viatgers Intrèpids, per a persones amb diversitat funcional.
  • Activo la Memòria, que promou l’envelliment actiu per a sèniors i la inclusió de persones amb diversitat funcional.
  • Club de Novel·la Negra i Club de lectura de Petites Joies de la Literatura Universal, per a sèniors.
  • TIS, tecnologia integradora i solidària, per trencar les barreres de la bretxa digital, adreçat a col·lectius socials amb necessitats i mancances de diferents tipus.
  • Club d’Art, Esport i Lectura, per a persones amb malaltia oncològica.
  • EBSE – En bici Sense Edat a la Fundació Iluro, per promoure l’envelliment actiu, per millorar la qualitat de vida, salut i benestar de les persones grans i/o amb mobilitat reduïda, i fomentar la cooperació i interacció intergeneracional.

L’acte ha inclòs la presentació, un per un, de tots els projectes a càrrec dels voluntaris, de les voluntàries i dels seus respectius usuaris els quals expliquen les experiències viscudes durant tot el curs.

La Fundació Iluro agraeix a tots els voluntaris i voluntàries que han col·laborat durant el curs de l’any 2021/2022, així com les entitats amb qui col·labora: l’Escola Balmes, la Fundació el Maresme, l’Hospital de Mataró i l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona.