VOLUNTARIAT

CLOENDA DE VOLUNTARIAT 2023

LA FUNDACIÓ ILURO CELEBRA L’ACTE DE CLOENDA, DE LA NOVENA EDICIÓ DEL VOLUNTARIAT SOCIOCULTURAL I ESPORTIU, A L’ESPAI PERSONES DE L’ATENEU CENTRE CULTURAL, AMB UNA ASSISTÈNCIA SETMANAL DE 59 PERSONES.

La Fundació Iluro ha celebrat l’acte de cloenda dels 9 clubs de lectura, d’art i d’esport, fets a mida de les necessitats reals dels seus usuaris, liderats per persones voluntàries en l’àmbit cultural i esportiu, els quals s’ofereixen setmanalment des de fa 9 anys a col·lectius vulnerables de la nostra ciutat.

L’ acte s’ha realitzat a L’ Espai Persones, situat a la segona planta de l’Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro, concebut com un lloc per a tothom, construït amb i per la gent on es treballa frec a frec amb el voluntariat, amb la finalitat de mantenir privacitat, de donar simultaneïtat a diverses activitats i d’oferir més franges horàries per poder donar cabuda a nous projectes.

La Fundació Iluro, en paraules de Marta Ibarz, directora de l’entitat, i de Mireia Vall, coordinadora del voluntariat, ha agraït la dedicació i el compromís dels voluntaris amb gran satisfacció per la continuïtat d’aquest projecte sociocultural que es va iniciar ara fa 9 anys. La cloenda ha finalitzat amb la intervenció de l’Ariadna Rodríguez Masafrets, amb qui la Fundació ha començat uns tallers musicals i pedagògics per fer ús de l’art com a revolució personal i col·lectiva.

Aquest any s’han realitzat 9 clubs de lectura, art i esport amb una a participació setmanal de 59 persones.

• LECXIT, per a la millora de la comprensió lectora per a infants d’educació primària, transformat en virtual.
  • Viatgers Intrèpids, per a persones amb diversitat funcional.
  • Activo la Memòria, que promou l’envelliment actiu per a sèniors i la inclusió de persones amb diversitat funcional.
  • Club de Novel·la Negra i Club de lectura de Petites Joies de la Literatura Universal, per a sèniors.
  • TIS, tecnologia integradora i solidària, per trencar les barreres de la bretxa digital, adreçat a col·lectius socials amb necessitats i mancances de diferents tipus.
  • Club d’Art, Esport i Lectura, per a persones amb malaltia oncològica.
  • EBSE – En bici Sense Edat a la Fundació Iluro, per promoure l’envelliment actiu, per millorar la qualitat de vida, salut i benestar de les persones grans i/o amb mobilitat reduïda, i fomentar la cooperació i interacció intergeneracional.
  • Mentories Socials, treballem exercicis per a trastorns del llenguatge en un altre ambient. L’objectiu final és que tots els agents involucrats, puguin aportar un entorn propici en el qual l’infant superi les seves dificultats particulars, desenvolupi el seu gust per aprendre i millori la seva autonomia, per a infants de primària.

L’acte ha inclòs la presentació, un per un, de tots els projectes a càrrec dels voluntaris, de les voluntàries i dels seus respectius usuaris els quals expliquen les experiències viscudes durant tot el curs.

La Fundació Iluro agraeix a tots els voluntaris i voluntàries que han col·laborat durant el curs de l’any 2022/2023, així com les entitats amb qui col·labora: l’Escola Balmes, la Fundació el Maresme, l’Hospital de Mataró i l’Hospital Germans Trias i Pujol de Badalona, Consorci Sanitari del Maresme, La Volta (Centre de Logopèdia, Psicologia i Psicopedagogia), l’escola institut Àngela Bransuela, Residència Sant Marc, Residència La Vostra Llar.