Inauguració de l'exposició EL BODEGÓ a l'Ateneu Centre Cultural de la Fundació Iluro

EL BODEGÓ

25 de gener de 2023

EL BODEGÓ, una nova exposició que neix de la tasca duta a terme per posar en valor el Fons d’Art de la Fundació Iluro i que reflexiona entorn el concepte del bodegó.

Per tercer any consecutiu, la Fundació Iluro inaugura una mostra a partir d’una selecció d’obres fetes del seu Fons d’Art. Enguany es treuen a la llum un total de vint-i-sis obres que mostren tot tipus de bodegons pintats, la gran majoria d’ells, al llarg del segle XX.

Les obres, d’autors reconeguts, tant locals com internacionals, ens conviden a reflexionar sobre la multitud de formes, estils i maneres d’entendre un mateix gènere pictòric en un període acotat de la història de l’art pel que fa a temps i localització.

En aquesta exposició s’hi podran veure obres de Manuel Ángeles Ortiz, Joaquin Asensio Mariné, Amadeu Casals, Antoni Clavé, Manuel Cusachs, Jordi Cuyàs, Rafael Durancamps, Marta Duran, José Luís Lázaro Ferré, Pablo Mañé, Lluís Masriera, Oriol Muntané, Josep Novellas, Alfred Opisso, Perecoll, Pere Planells, Jordi Prat Pons, Pere Pruna, Josep Roca Sastre, Fracesc Ruestes, David Salvadó, Josep Serrasanta, Philip Stanton, Joan-Josep Tharrats i Antoni Vila Arrufat.

Tanmateix, aquesta exposició vol anar més enllà. Entenent el bodegó com un gènere artístic que pot esdevenir un  document històric de l’època en què ha estat creat i que, per tant, ens permet conèixer molts aspectes de diferents èpoques i de cada societat, volem construir entre tots i totes el bodegó del segle XXI. A través de la interacció amb
qui visiti l’exposició, presentarem el bodegó que més ens identifiqui a cadascú de nosaltres. A més, enguany, s’ha convidat a alguns dels i les artistes que participen de la mostra a aportar el seu gra de sorra per tal que col·laborin a construir aquest bodegó.

De nou, i seguint amb la línia encetada a les exposicions de PAISATGES (2021) i DONES (2021-2022), les xarxes  socials esdevindran claus altra vegada per tal de dinamitzar l’exposició. Aquest any es presenta un concurs fotogràfic per Instagram a través del que ens haureu de fotografiar un bodegó que, per vosalrtes, sigui representatiu del
segle XXI.

D’altra banda, l’exposició va acompanyada un cop més de servei educatiu, tant per a centres educatius com per a famílies. D’aquesta manera, seguim fomentant la participació directa del públic a l’exposició.

En definitiva, “EL BODEGÓ”, vol ser un reflex del passat per parlar del present, on, a més de gaudir de l’art, la sala  d’exposicions de l’Ateneu Centre Cultural esdevindrà una àgora col·lectiva des d’on podrem reflexionar, parlar, debatre i compartir.

L’exposició podrà ser visitada a l’Ateneu Centre Cultural des de divendres 3 de febrer al diumenge 2 d’abril de 2023, en els seus horaris habituals.

Inauguració de l’exposició amb representació dels artistes
divendres, 3 de febrer a les 19h
Ateneu Centre Cultural (La Riera, 92 – Mataró)
EL BODEGÓ – FONS D’ART DE LA FUNDACIÓ ILURO