La Fundació Iluro i "la Caixa" presenten l’exposició NOMBR3S de bona família

NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA

3 de febrer de 2020

La Fundació Iluro i “la Caixa” presenten l’exposició NOMBR3S de bona família, una exposició que analitza el procés d’invenció dels nombres, les seves diferents tipologies i la seva importància en la nostra vida diària.

L’exposició, produïda per “La Caixa”, es podrà visitar des de l’11 de febrer fins al 31 de juliol a l’Ateneu de la Fundació Iluro (Mataró), que podran gaudir també els centres educatius a través de visites/taller guiades.

Mataró, 3 de febrer de 2020. Els nombres han acompanyat la humanitat des dels temps més primitius i continuen estant avui al servei del nostre progrés. Al llarg de cinc mil·lennis, diferents classes de nombres han anat sorgint per resoldre problemes cada vegada més creatius. Naturals, enters, racionals, reals o complexos, la nostra vida és avui inconcebible sense els nombres.

La mostra proposa un recorregut per la història dels nombres, des dels naturals fins als complexos, i ofereix al visitant la possibilitat d’estar en la pell de l’home anumèric, obligat per la necessitat a inventar-se els nombres i, posteriorment, a perfeccionar-los per poder satisfer altres necessitats. NOMBR3S de bona família. La seva utilitat en la vida quotidiana es podrà visitar a l’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró) des de l’11 de febrer fins al 31 de juliol.

La inauguració de l’exposició serà el dimarts 11 de febrer a les 19.30h, en la que assistiran el Sr. Pere Carles, president de la Fundació Iluro, la Sra. Elisa Durán, directora General Adjunta de la Fundació Bancària “la Caixa”, així com representants de les diferents entitats que hi col·laboren en aquest gran esdeveniment.

L’exposició també està especialment concebuda per a la visita de centres educatius a través de visites/taller en les que la Fundació Iluro ha col·laborat estretament amb l’Associació de Professors i Mestres de Matemàtiques (APaMMs) i el Centre de Recursos Pedagògics de Mataró – Maresme I (CRP). Aquestes visites es podran reservar a través del CRP o contactant amb la Fundació Iluro.

També de la mà d’APaMMs, s’organitza un cicle de conferències sota el títol “Núm3ros importants, socials i curiosos”, en què s’aproparà el món de les matemàtiques al públic d’una forma planera i, sobretot, curiosa. Les conferències ens portaran des de conèixer la història dels nombres, l’estreta relació de les matemàtiques amb la màgia, o la fantasia que representen els números fractals.

L’Orquestra Simfònica del Vallès (OSV), en co-producció amb el Foment Mataroní i amb la Fundació Iluro, ha dissenyat per a principis del mes de març, un espectacle musical que posa en relació les matemàtiques i la música. Un quartet de corda de solistes de l’OSV, amb el suport d’un narrador, el popular actor mataroní Roger Pera, que farà un passeig musical per l’obra de grans compositors com Bach, Mozart, Beethoven o Bartok, que servirà per il·lustrar diferents conceptes i coneixements matemàtics que estan ben presents en les seves obres: la simetria en les harmonies musicals, la proporció àuria i la bellesa, la física quàntica i el contrapunt. Aquesta activitat estarà disponible per a centres escolars els dies 5 i 6 de març i pel públic en general el dissabte 7 de març.

Amb aquesta exposició, l’Ateneu es convertirà en un punt neuràlgic del món de les matemàtiques on recórrer a través de NOMBR3S, l’origen, la utilitat i la màgia dels diferents tipus de nombres essencials en la nostra vida quotidiana.

NOMBR3S DE BONA FAMÍLIA
LA SEVA UTILITAT EN LA VIDA QUOTIDIANA
de l’11 de febrer al 31 de juliol de 2020
Inauguració: dimarts, 11 de febrer a les 19.30h