La millor Colita, ara a l’Ateneu de la Fundació Iluro

ColitaWeb

2 de maig de 2018

La millor Colita, ara a l’Ateneu de la Fundació Iluro

La Fundació Iluro mostra la darrera oportunitat per veure aquesta exposició retrospectiva d’un dels referents indiscutibles de la fotografia catalana contemporània, gràcies a la Fundació Catalunya La Pedrera.

”Colita, perquè sí!” mostra una retrospectiva de més d’un centenar de fotografies, des de Carmen Amaya a Orson Wells, passant per Gabriel García Márquez o Joan Manel Serrat, alguns dels amics de la fotògrafa que es podran veure a l’exposició.

La Fundació Catalunya La Pedrera i la Fundació Iluro presenten aquesta exposició antològica dedicada a la fotògrafa barcelonina Colita. Es tracta de la primera acció conjunta fruit de la col·laboració i bona entesa d’ambdues fundacions.

L’exposició “Colita, perquè sí!”, es podrà veure a la sala d’exposicions de l’Ateneu de la Fundació Iluro, des del 10 de maig fins al 29 de juliol de 2018, en la que serà la darrera oportunitat de veure l’exposició que es va mostrar a La Pedrera l’any 2014. La inauguració serà el mateix dia 10 de maig a les 19.30 h.

La mostra, comissariada per Laura Terré, presenta la seva trajectòria vital i creativa lligant tot el seu univers: amics, plaers, idees, espais estimats. Un viatge en el temps, des dels difícils anys 60 passant per la transició democràtica, fins arribar a l’actualitat. Sens dubte, Colita és un dels referents indiscutibles de la fotografia catalana contemporània.

Colita

Isabel Steva Hernández (Barcelona, 1940), més coneguda per Colita, és un dels referents indiscutibles de la fotografia catalana contemporània. Directa, sensible, sense prejudicis i crítica, la seva producció es defineix, més enllà de l’estètica, pel seu sentit de l’ètica i del compromís, tant professional com social.

La seva obra, no és simplement un document de la realitat, sinó la projecció de les seves experiències i opinions. Allunyada de l’artifici i de tota pretensió artística, conforma un corpus vital que recull mig segle de la nostra història recent. El seu temperament, criteri ferm i claredat d’idees impregnen tot el seu treball, on les fronteres entre encàrrecs professionals i sèries personals sovint es dilueixen.

L’exposició

“Colita, perquè sí!” presenta més d’un centenar d’imatges i documentació gràfica diversa que ofereix una retrospectiva completa de la seva obra i posa de manifest la versatilitat del seu treball a través de la seva mirada carregada d’intenció i humor: des del món del flamenc a la lluita feminista, el cinema, la Nova Cançó, la Gauche Divine, el món de l’espectacle o la vida a la seva ciutat, Barcelona.

En el marc de l’exposició, es realitzaran dues visites guiades a càrrec de la comissària de la mostra, Laura Terré, en les següents dates:

• dimecres, 16 de maig a les 19 h
  • dimarts, 19 de juny a les 19 h