Premi Iluro 2017

24 d’octubre de 2018

L’acte de proclamació del veredicte de la 59a convocatòria del Premi Iluro de monografia històrica tindrà lloc el dimecres 15 de novembre a l’Ateneu de la Fundació Iluro

Enguany opten al premi dos treballs.

L’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró) és l’espai escollit per acollir la proclamació del veredicte de la 59a convocatòria del Premi Iluro de monografia històrica, el dimecres, 15 de novembre, a les 19.30 h.

Convocat per la Fundació Iluro i dotat amb 4.500 euros i la publicació de les obres premiades, el premi s’atorga al millor treball de recerca històrica sobre Mataró o la comarca del Maresme, i es fa extensiu a estudis sobre memòries, diaris, fons documentals, biografies i autobiografies que constitueixin una aportació d’especial interès per al coneixement del passat històric de Mataró i el Maresme.

Enguany hi opten dos treballs, els títols dels quals són, per ordre de recepció:
– Testimoni d’importacions al temps antic
– Puig i Cadafalch periodista

El jurat, que està presidit pel Dr. Josep Maria Fradera i Barceló (Universitat Pompeu Fabra), el formen el Dr. Joaquim Pera i Isern (Universitat Autònoma de Barcelona); el Dr. Flocel Sabaté i Curull (Universitat de Lleida); el Sr. Alexis Serrano Méndez (Arxiu Comarcal del Maresme); el Dr. Xavier Torres i Sans (Universitat de Girona); i la Dra. Roser Salicrú i Lluch (Consell Superior d’Investigacions Científiques i Fundació Iluro), que actua com a secretària.

Aprofitant l’avinentesa de la celebració de l’any Puig i Cadafalch i de la restauració i reobertura al públic de la casa Coll i Regàs de Mataró, obra de l’insigne arquitecte mataroní i propietat de la Fundació Iluro, enguany la proclamació del veredicte anirà precedida de la conferència Aproximació a la figura de Joaquim Coll i Regàs a partir de documents inèdits, a càrrec de Clara Mas i Casals, rebesnéta de Joaquim Coll i Regàs, gestora cultural i doctoranda en Humanitats per la Universitat Autònoma de Barcelona.

Així mateix, des del divendres dia 10 i fins al diumenge dia 19 de novembre, l’Ateneu exhibirà una mostra de documents inèdits de Joaquim Coll Regàs, pertanyents al patrimoni familiar, i presentarà mobiliari i altres peces decoratives originals de la casa Coll i Regàs que la Fundació Iluro, amb voluntat de preservar i donar a conèixer el patrimoni mataroní i modernista, ha anat recuperant.

També es posarà a disposició dels visitants un punt d’accés als 81 títols premiats i publicats que conformen la col·lecció Premi Iluro, digitalitzada en obert el 2015 per part de la Fundació Iluro, a través de www.premiluro.cat.