Anualment, a través del Premi Iluro de monografia històrica, humanitats i ciències socials, reconeixem el millor treball de recerca històrica sobre Mataró o la comarca del Maresme. Amb més de 80 títols publicats i més de 50 historiadors premiats, el Premi és un estímul i un valuós referent, baluard de la història local i comarcal.

Estimulem la recerca sobre el passat històric.

El Premi Iluro reconeix el treball, tant de caràcter general com particular, referit a un determinat període, àmbit geogràfic o tema (art, arqueologia, economia, folklore, o qualsevol altre).

El premi es fa extensiu a estudis sobre memòries, diaris, fons documentals, i també a biografies i autobiografies que constitueixin una aportació d’especial interès per al coneixement del passat històric de Mataró i el Maresme.

El certamen enforteix la seva vinculació amb el territori, com a testimoniatge rigorós de la història i les seves fonts, amb una producció que abasta totes les èpoques.

La Generalitat de Catalunya va concedir la Creu de Sant Jordi l’any 2009 al Premi Iluro, considerant que la col·lecció de títols publicats amb les obres premiades “conforma un corpus valuós com a eina de consulta i font de continguts“.

Els llibres que conformen la col·lecció Premi Iluro es poden adquirir a través de la Fundació a premiluro@fundacioiluro.cat

També es pot consultar tota la col·lecció digitalitzada i en accés obert, així com les bases de la convocatòria vigent a www.premiluro.cat