Tres treballs opten al Premi Iluro 2019

TRES TREBALLS OPTEN AL PREMI ILURO 2019

26 de setembre de 2019

La 61a convocatòria del Premi Iluro, convocat per la Fundació Iluro i dotat amb 4.500 euros i la publicació de l’obra, ha rebut en termini tres treballs que optaran al Premi Iluro d’enguany.

Com l’any anterior, a més de les investigacions històriques s’han convocat al certamen tots els treballs relacionats amb les humanitats i les ciències socials. De la mateixa manera, l’àmbit territorial d’estudi també s’ha obert i han pogut concórrer obres que no siguin exclusivament centrades a Mataró o al Maresme, sinó de qualsevol àmbit territorial en què Mataró o el Maresme tinguin una presència destacada o un interès especial.

Els títols dels treballs presentats per ordre de recepció són:

1. Joan Pujol (Mataró, segle XVI) o la poesia en el seu context
  2. Redescobrir la pintora catalana Maria Fiter Sarriera
  3. Retrat d’un poeta

L’acte de proclamació del veredicte de la 61a convocatòria serà acollit a l’Ateneu de la Fundació Iluro (La Riera 92 de Mataró), el dilluns, 18 de novembre, a les 19.30 h.

Durant l’acte es presentarà l’obra guardonada a la darrera edició, publicada en el marc de la Col·lecció Premi Iluro, amb el títol Mataró 1936-1945. De la revolució a la repressió, de Joan Giménez i Blasco (Premi Iluro 2018), un treball que tracta sobre la repressió dels primers anys del franquisme a la ciutat de Mataró.

El jurat d’aquesta convocatòria està presidit pel Dr. Josep Maria Fradera i Barceló (Universitat Pompeu Fabra), i compost pel Dr. Jaume Dantí Riu (Universitat de Barcelona), que s’hi incorpora enguany; el Dr. Flocel Sabaté i Curull (Universitat de Lleida); el Sr. Alexis Serrano Méndez (Arxiu Comarcal del Maresme); el Dr. Oriol Olesti Vila (Universitat Autònoma de Barcelona); i la Dra. Roser Salicrú i Lluch (Consell Superior d’Investigacions Científiques i Fundació Iluro), que actua com a secretària.

Enguany, la Fundació Iluro vol commemorar els seixanta anys del Premi Iluro amb una exposició que es podrà visitar del 8 al 24 de novembre, també a l’Ateneu. S’hi podrà trobar tota una sèrie de material gràfic i documental que il·lustra aspectes rellevants de les diferents edicions, així com un treball col·laboratiu amb diferents premiats, els quals aportaran fets destacats de l’any que van ser guardonats.

www.premiluro.cat
#premiluro2019