QUÈ FEM

Mantenim els valors fundacionals i l’esperit de servei a la ciutat de Mataró.
Complim l’encàrrec de vetllar pel patrimoni heretat, fent-lo sostenible i accessible a tothom.

• Des de la constitució del patronat de la Fundació hem analitzat tots els actius rebuts, diagnosticant-los i treballant un pla estratègic per a cadascun d’ells. Des de la Casa Coll i Regàs o l’Ateneu, fins a la Biblioteca Popular i tot el valuós patrimoni documental que preserva, com ara la Col·lecció Mataró i altres fons especials. Els hem diagnosticat i hem elaborat un pla estratègic per a cadascun d’ells.
  • Treballem per seguin generant confiança amb els nostres públics d’interès.
  • Desenvolupem activitats culturals pròpies i establim relacions amb altres fundacions similars, per identificar sinèrgies.
  • Trobem noves formules de relació amb el sector social (amb voluntariat, contractació responsable i ajuts propis a entitats o projectes d’impacte a Mataró).
  • Apliquem un model de gestió professional, participatiu i adaptat a la nova realitat de la institució. És una organització més plana on treballem per projectes.
  • L’òrgan de govern és el Patronat i es reuneix mensualment. Paral·lelament funcionem amb comissions específiques (social, econòmica i artística).
  • Com a Fundació Privada Especial tenim una doble dependència de la Generalitat de Catalunya:
    • Departament de Justícia, com la resta de fundacions
    • Departament d’Economia, a qui rendim comptes trimestralment

ILURO CULTURA

Casa Coll i Regàs
Una casa modernista
de Puig i Cadafalch
Fons d'art
Amb artistes locals i nacionals
Ateneu
Una sala d'exposicions de gran format al centre de la ciutat

ILURO CONEIXEMENT

Premi Iluro
De monografia històrica
Foment de la lectura
Tota una sèrie d’activitats adreçades al foment de la lectura
Biblioteca Popular
Amb una col·lecció de més de 300.000 volums
Servei educatiu
Espais de referència per desenvolupar-hi activitats diverses de debat, educació i creació.
Fons especials
Diferents fons especials integrats per béns o drets.
Xerrades i debats
Un punt de referència habitual a la ciutat de Mataró per a debats, xerrades i conferències.

ILURO SOCIAL

Ajuts a entitats
Suport econòmic a entitats.
Inclusió social
Contractació responsable de persones amb discapacitat intel·lectual.
Voluntariat
Projectes propis de voluntariat dirigits a col·lectius amb necessitats especials.
Col·laboracions amb la ciutat
Cessió d'espais a través de convenis amb diferents entitats.