SERVEI EDUCATIU

La Fundació Iluro disposa de diferents espais que serveixen per desenvolupar-hi activitats diverses de debat, educació i creació, entorn la societat del s. XXI.

Es tracta de llocs de referència adequats per difondre els coneixements i la descoberta d’una manera experimental. Faciliten també viure l’experiència de l’art i la cultura com a punt de partida per abordar els moviments d’art, urbanisme i socials actuals.

Més informació:
escoles@fundacioiluro.cat

Amb la col·laboració de

logo_ub

El servei educatiu de la Fundació Iluro, una proposta transversal que dona respostes diverses a necessitats d’alumnes, professorat i famílies.La proposta educativa de la Fundació Iluro es vertebra en tres grans àrees d’actuació d’acord amb els tres grans equipaments que formen part de la Fundació Iluro.

Casa Coll i Regàs. HISTÒRIA, SOCIETAT I URBANISME

A través d’un dels edificis modernistes més importants de Mataró, projectat per Josep Puig i Cadafalch, es presenta “L’obrador d’Iluro”, un espai d’experimentació on desenvolupar activitats de debat, educació i creació, entorn la història, la societat i l’urbanisme.S’ofereix un servei educatiu dirigit a diferents etapes formatives, des d’infantil fins a Batxillerat.

• Una Casa de Sorpreses: Educació infantil. Aquesta activitat et permet conèixer i explorar l’espai arquitectònic i introduir als alumnes a l’arquitectura modernista. A través del llenguatge plàstic i musical es treballa l’expressió corporal.
  • Urbanitz’art: Educació primària. Aquesta activitat és una visita-taller que permet als més petits aprendre, treballar i manipular diferents materials relacionats amb el procés de creació i veure la seva evolució fins avui dia. Una vegada feta la descoberta de la Casa Coll i Regàs, l’alumnat podrà crear els seus propis edificis amb Lego i, en conjunt, millorar la ciutat de Mataró.
  • Materialitz’art: Educació primària i secundària. Visita+taller pels espais de la Casa Coll i Regàs, plantejant alguns interrogants sobre les bases del procés creatiu del Modernisme i els materials i tècniques emprats en la seva construcció. Un cop feta la descoberta de la Casa, l’alumnat aplicaran la impressió 3D com a tècnica creativa replicant models de la Casa Coll i Regàs.
  • Debats des de l’obrador: Educació secundària. Visita+taller pels espais de la Casa Coll i Regàs, fent incís en aquells aspectes essencials de l’època Modernista que trobem exemplificats a l’edifici. Una vegada feta la descoberta de la Casa, l’alumnat realitzarà una activitat on el nucli és el debat. A partir del diàleg entre docents, alumnes i educador, es realitzarà una radiografia sobre els reptes d’avui en dia i, per grups, s’idearà un conjunt de propostes de millora concretes que després hauran de defensar davant la resta de companys.

Espai Laru. ESPORT, SALUT I BENESTAR

El foment de l’esport i el gaudi de la natura esdevenen claus fonamentals per a les persones i el seu benestar i salut. L’Espai Laru compta amb unes instal·lacions i activitats dirigides a fomentar l’esport i la salut, també pels i les alumnes dels centres educatius.

• Jornades esportives: Es posa a disposició dels centres educatius la possibilitat d’organitzar jornades esportives gestionades pels monitors de l’Espai Laru o el professorat del centre educatiu. Es compta amb diversos espais on es poden practicar el futbol, pàdel, tenis, bàsquet, hoquei, voleibol, acroesport (+ piscina al maig i juny).
  • Aules equipades: Es disposa de diverses aules equipades amb wifi, projector, taules i cadires on poder impartir classes de qualsevol tipologia.
  • Convenis pel professorat: Es disposa de preus reduïts per a centres educatius on les quotes i l’ús d’instal·lacions són més econòmiques.
  • Dinàmiques – Team Building: Proposem activitats amb monitoratge per fer cohesió de grup i reforçar el treball en equip a més de fomentar la diversió dins l’àmbit laboral.Serveis extres: Hi ha la possibilitat de fer la contractació d’autobús i del servei restaurant.

Ateneu Centre Cultural. ART, CREATIVITAT I TECNOLOGIA

Finalment, l’Ateneu Centre Cultural acull totes aquelles activitats que tenen a veure amb l’art, la desperta de la creativitat i la capacitat crítica i les noves tecnologies i robòtica.

L’Ateneu Centre Cultural treballa i presta el seu servei a la ciutadania per tal de poder complir amb el seu compromís social i cultural. És un punt de referència en cultura i art a la ciutat de Mataró.

• Robòtica a l’Ateneu: Aquest és un taller dirigit a l’alumnat de primària. Segons el cicle, es treballen competències diferents. És un espai on els infants poden imaginar, dissenyar, crear, programar prototips i robots amb diferents plataformes tecnològiques. Un taller per apropar-se i descobrir l’apassionant món de la robòtica d’una manera pràctica i divertida.
  • Periodisme amb dades: Aquesta és una activitat dirigida al tercer cicle de Primària i ESO. A partir de notícies, tant de l’actualitat com del passat i partint de la temàtica del gènere, es proposa l’anàlisi i interpretació de dades, a més de l’exploració de maneres d’exposar-les a través de la creativitat artística. D’aquesta manera es genera, conscienciació i capacitat crítica entre l’alumnat. Aquesta estarà disponible a partir d’octubre del 2022.
  • Activitat relacionada amb l’exposició comissariada per la Fundació: Tercer cicle de primària i primer cicle d’ESO. S’està treballant perquè cada any, la Fundació Iluro presenti una exposició feta amb el seu propi fons d’art. Enguany, i de cara al curs 2022-2023, es presenta una exposició sobre el bodegó. L’activitat educativa que l’acompanyarà portarà per títol “El bodegó del segle XXI”. L’alumnat participarà d’una visita-taller a través del qual acabaran generant una representació artística de com hauria de ser el bodegó dels nostres dies utilitzant la fotogrametria i l’escaneig 3D. L’activitat es portarà a terme durant el segon trimestre del curs 2022-2023.